…ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΜΕ ΕΜΕΙΣ ΑΛΛΑ Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ!!!
Στὴν
δεύτερα καθολικὴ ἐπιστολή του στοὺς στίχους 10-11 ,ὁ Ἅγιος Ἰωάννης
ὁ Θεολόγος τονίζει : «εἰ τὶς ἔρχεται
πρὸς ὑμας καὶ ταύτην τὴν
διδαχὴν οὐ φέρει , μὴ λαμβάνετε αὐτὸν εἰς
οἰκίαν καὶ χαιρειν αὐτω μὴ λέγετε ,ὁ
γὰρ λέγω αὐτω χαιρειν ,κοινωνεῖ τοὶς ἐργοις
αὐτοῦ τοὶς πονηροις».
Ἡ ἑρμηνεία τοῦ ἀνωτερω
χωρίου ἔχει ὁρισμένες δυσχέρειες . Σὲ πολλοὺς δημιουργοῦνται
ἐρωτήματα , προβλήματα
καὶ ἀναρωτιουνται : «Πὼς εἶναι δυνατὸν
ὁ Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ,ποὺ
ἔχει ἐπικληθεῖ ὁ μαθητὴς
τῆς ἀγάπης νὰ ἀπαγορεύει στοὺς
Χριστιανοὺς νὰ ἀπευθύνουν ἕνα
ἁπλὸ χαιρετισμὸ πρὸς τοὺς
συνανθρώπους τοὺς , ἔστω καὶ ἂν
αὐτοὶ εἶναι αἱρετικοὶ ἠ’ἀλλόθρησκοι
,ἑτερόδοξοι» ;
Ἐρμηνεύοντας
ὁ ὅσιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης αὐτὸ τὸ χωρίο τοῦ
Ἅγιου Ἰωάννου ,λέει ὅτι μὲ τὰ
λόγια αὐτὰ ὁ Θεολόγος ἀσφαλίζει
καὶ προφυλαττει τὴν θεοφιλῆ ἐκλεκτὴ
κυρία καὶ ὅλη τὴν εὐλογημένη
τῆς οἰκογένεια ,τὴν φιλόξενη καὶ φιλοφρονη .
Γιατί ,τοὺς
συμβουλεύει νὰ μὴν δέχονται τοὺς αἱρετικοὺς
καὶ τοὺς ἀθέους στὸν
οἶκο τους καὶ νὰ τοὺς
φιλοξενοῦν γιὰ νὰ μὴ
μεθεξουν ἀπὸ τὴν αἵρεση
καὶ τὴν ἀσέβειά τους . Σὰ
νὰ τοὺς λέει :Ἐξετάστε καὶ ρωτῆστε ,ἀδερφοὶ πιὸ φρόνημα καὶ
ποιὰ πίστη ὁμολογοῦν ἐκεῖνοι ,ποὺ ἔρχονται στὸν
οἶκο σας . Καὶ ἂν τοὺς
βρεῖτε πὼς φρονοῦν τὰ δικά μας [ὀρθόδοξα
] δόγματα καὶ τὴν Ἀλήθεια καὶ
τὴν διδασκαλία ποὺ κηρύττεται ἀπὸ τοὺς
Ἅγιους Ἀαποστολους ,νὰ τοὺς δεχεσθε καὶ
νὰ τοὺς περιποιεῖσθε μὲ πολλὴ
δεξίωση καὶ ἀγάπη .
….Ἄν,
ὅμως, τοὺς βρεῖτε στὴν
δίκη μας διδασκαλία καὶ
πὼς δὲν φρονοῦν κατὰ τὰ
δόγματα καὶ τὴν πίστη τῶν Ἅγιων Ἀποστόλων,
νὰ τοὺς διώχνετε καὶ τελείως νὰ μὴν τοὺς
δεχεσθε μέσα στὸν οἶκο σας . Ἀλλὰ οὔτε
καὶ νὰ τοὺς προσφωνεῖτε
καὶ νὰ τοὺς λέτε τὸ
συνηθισμένο χαῖρε ,δηλαδὴ νὰ μὴν
τοὺς χαιρετᾶτε
.
Γιατί ,ὁποῖος βρεθεῖ καὶ τοὺς
πεῖ μόνο αὐτὸν τὸν
ψιλὸ λόγο τοῦ χαιρετισμοῦ ,αὐτὸς
βρίσκεται ταυτοχρόνως συγκοινωνος καὶ
συμμέτοχος καὶ τῶν ἀσεβῶν
δογμάτων καὶ τῶν πονηρῶν ἔργων τους .
Αὐτὴ τὴν παραγγελία τὴν
δανείσθηκε ὁ Θεολόγος ἀπὸ τὸν
Προφήτη Ἠσαια, ὁ ὁποῖος
λέει : «οὐκ ἐστι χαιρειν ,λέγει Κύριος ,τοὶς ἀσεβεσιν».Ἀλλὰ καὶ ὁ
Ἀπόστολος Παῦλος σχεδὸν
τὸ ἴδιο γραφεῖ στὸν Ἀπόστολο
Τιμόθεο : «τᾶς δὲ βεβήλους κενοφωνιας
περιιστασο ,ἐπὶ πλειον γὰρ προκοψουσιν ἀσέβειας καὶ ὁ λόγος αὐτῶν ὡς γάγγραινα νομὴν
ἐξει»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.