Αυτό δεν το λέω εγώ, αλλ' ό Κύριος:
«Απ' αρχής ό διάβολος άμαρτά-
νει» (Α' Ίωάν. γ' 8). Κανείς δεν ειχε άμαρτήσει πριν απ' αυτόν.
Αμάρτησε ό διάβολος, χωρις τίποτε να τον εξαναγκάσει, γιατί τότε υπεύθυνος για την αμαρτία θα ήταν ό θεός. Πλάσθηκε άγαθός απ' Αυτόν.
Αμάρτησε όμως με την δική του προαίρεση και από το έργο του ονομάσθηκε διάβολος.
Ενώ ήταν αρχάγγελος κατάντησε να διαβάλει, δηλαδή να συκοφαντήσει τον Θεό στους πρωτόπλαστους, και γι' αυτό ονομάσθηκε διάβολος.
Ενώ άκόμη ήταν πιστός υπηρέτης του θεου, έγινε Σατανάς, δηλαδή εχθρος και αντίπαλος του θεου.
Διότι ή λέξη Σατανάς ερμηνεύεται αντικείμενος, εκείνος πού βρίσκεται
αντίθετα, δηλαδή ό αντίπαλος.
+ Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων
«Απ' αρχής ό διάβολος άμαρτά-
νει» (Α' Ίωάν. γ' 8). Κανείς δεν ειχε άμαρτήσει πριν απ' αυτόν.
Αμάρτησε ό διάβολος, χωρις τίποτε να τον εξαναγκάσει, γιατί τότε υπεύθυνος για την αμαρτία θα ήταν ό θεός. Πλάσθηκε άγαθός απ' Αυτόν.
Αμάρτησε όμως με την δική του προαίρεση και από το έργο του ονομάσθηκε διάβολος.
Ενώ ήταν αρχάγγελος κατάντησε να διαβάλει, δηλαδή να συκοφαντήσει τον Θεό στους πρωτόπλαστους, και γι' αυτό ονομάσθηκε διάβολος.
Ενώ άκόμη ήταν πιστός υπηρέτης του θεου, έγινε Σατανάς, δηλαδή εχθρος και αντίπαλος του θεου.
Διότι ή λέξη Σατανάς ερμηνεύεται αντικείμενος, εκείνος πού βρίσκεται
αντίθετα, δηλαδή ό αντίπαλος.
+ Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.