ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΔΕΡΦΕΣ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΡΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΝΤΗΛΑ !!!
Οι Απόστολοι του Χριστού, (που είχαν απευθείας εντολή και εξουσιοδότηση
από τον Κύριο) έθεσαν τις βάσεις της χριστιανικής πίστης. Κατευθυνόμενοι
από το Άγιο Πνεύμα, νομοθέτησαν και έδωσαν τις κατευθύνσεις για τον ένα
και μοναδικό σκοπό: Τη σωτηρία.
Στην
εποχή των Αποστόλων, η ενδυμασία των ανθρώπων ήταν διαφορετική απ' ότι
σήμερα. Η κάλυψη της κεφαλής με μαντίλα ήταν υποχρεωτική ως δείγμα
σεβασμού και ταπείνωσης σε διάφορες εκφάνσεις της ζωής τους (όχι μόνο
στον εκκλησιασμό), οπότε απέναντι στον Κύριο έπρεπε το ίδιο να τηρηθεί.
Το πνεύμα και η ουσία του νόμου λοιπόν, είναι η ένδειξη σεβασμού, ταπείνωσης και σεμνότητας απέναντι στο Θεό.
... ένα σοβαρό θέμα, που δυστυχώς έχει διχάσει κάποιες Χριστιανικές Εκκλησίες. Η Βιβλική τοποθέτηση δια στόματος Αποστόλου Παύλου, ειναι η εξής:
“Θέλω δε να εξεύρητε, ότι η κεφαλή παντός ανδρός είναι ο Χριστός, κεφαλή δε της γυναικός ο ανήρ, κεφαλή δε του Χριστού ο Θεός. Πας ανήρ προσευχόμενος ή προφητεύων, εάν έχη κε
καλυμμένην την κεφαλήν, καταισχύνει την κεφαλήν αυτού. Πάσα δε γυνή προσευχομένη ή προφητεύουσα με την κεφαλήν ασκεπή καταισχύνει την κεφαλήν εαυτής· διότι εν και το αυτό είναι με την εξυρισμένην. Επειδή αν δεν καλύπτηται η γυνή, ας κουρεύση και τα μαλλία αυτής· αλλ’ εάν ήναι αισχρόν εις γυναίκα να κουρεύη τα μαλλία αυτής ή να ξυρίζηται, ας καλύπτηται. (Α΄ Κορινθίους: ια΄3-6)
Επίσης παρακάτω στα εδάφια 13-15 συμπληρώνει λέγοντας:
“Κρίνατε
σεις καθ’ εαυτούς· είναι πρέπον γυνή να προσεύχηται εις τον Θεόν
ασκεπής; Η ουδέ αυτή η φύσις δεν σας διδάσκει, ότι ανήρ μεν εάν έχη
κόμην είναι εις αυτόν ατιμία, γυνή δε εάν έχη κόμην, είναι δόξα εις
αυτήν”;
Είναι γνωστό ότι στην Κόρινθο της
εποχής εκείνης, υπήρχαν οι ιέρειες στους ειδωλολατρικούς ναούς, που
επιδίδονταν σε κάθε λογής όργια. Για να αναγνωρίζονται είχαν το κεφάλι
τους ξυρισμένο. Ο Απόστολος Παύλος στα παραπάνω εδάφια γράφει στους
Κορινθίους ότι η γυναίκα όταν προσεύχεται πρέπει να καλύπτει το κεφάλι
της. Αυτή η πράξη της υποδηλώνει υποταγή στον άντρα σαν κεφαλή της, όπως
και ο Χριστός είναι κεφαλή του ανδρός, και δίνει ένα καλό μάθημα
υποταγής και στους αγγέλους.Συστήνει ο Παύλος στις γυναίκες, αν δεν καλύπτονται, να ξυρίζουν και τα μαλλιά τους, διότι ακάλυπτες είναι ένα και το αυτό με τις ξυρισμένες ιέρειες. Οι ταπεινές και πιστές γυναίκες, νομίζω πρέπει να το δεχτούν όπως έχει.
Ο αντίλογος που υπάρχει από τους υποστηριχτές της μη κάλυψης, είναι στο εδάφιο 15, “διότι η κόμη εδόθη εις αυτήν αντί καλύμματος”. Εάν το εδάφιο αυτό το πάρουμε ως έχει, δείχνει τον Παύλο να φάσκει και να αντιφάσκει. Κανείς πιστός του Κυρίου δεν θα δεχόταν κάτι τέτοιο νομίζω για τον Παύλο. Εδώ ο λόγος είναι για την κόμη, που είναι κάλυμμα, στο ξυρισμένο κεφάλι, και όχι ότι η κόμη αντικατέστησε το κάλυμμα. Αυτό φαίνεται και στα λόγια: “Επειδή αν δεν καλύπτηται η γυνή, ας κουρεύση και τα μαλλία αυτής”. Συστήνει ο Παύλος το κάλυμμα στα ήδη υπάρχοντα μαλλιά.
Προσωπική μου γνώμη είναι αυτό που διαβάζω καθαρά στην Βίβλο, δίχως περιττές ερμηνείες. Εξάλλου, τι ποιο όμορφη εικόνα υπάρχει από την σεμνή και υποτακτική γυναίκα μέσα στον χώρο της Εκκλησίας, όπου λατρεύεται ο Θεός;
sporeas.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.