Απαντηση στο ερωτημα:
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ;;;
<<Aισχρόν γαρ εστίν γυναιξί λαλείν εν Εκκλησία>>
(Α΄Κορινθ.ιδ΄35)
Ο Ιεροψάλτης μέσω των ύμνων διδάσκει,κηρύττει,κατηχεί,προσεύχεται και Θεολογεί με την βοήθεια της Βυζαντινής μουσικής.
Γι’αυτό και η Εκκλησία, τους συμπεριλαμβάνει στον κατώτερο κλήρο και θέσπισε και ιερούς κανόνες εκτέλεσης των καθηκόντων του.
Μπορεί και μια γυναίκα να κηρύττει ψάλλοντας στην Εκκλησία;
Ο ίδιος ο Κύριός μας έδωσε την αποστολή, το δικαίωμα και την ευθύνη του κηρύγματος και της διδασκαλίας των θείων λόγων του , μόνο στους μαθητές του, άνδρες δηλαδή παρόλο που είχε και μαθήτριες.(Ματθ.κη΄16-20).
Ο Μέγας Απόστολος των εθνών Παύλος γράφει.<<Σε όλες τις Εκκλησιαστικές συνάξεις οι γυναίκες σας να σιωπούν, γιατί είναι αίσχος στην γυναίκα να ομιλεί σ’αυτήν>>.πόσον μάλλον θα λέγαμε να συλλειτουργεί ψάλλοντας;
Και στην (Α΄Τιμ.β΄11-12 ).
<<Η γυναίκα να μαθαίνει με κάθε υποταγή.
Δεν επιτρέπω να διδάσκει>>.
Από τα παραπάνω φαίνεται ότι στην Κόρινθο οι γυναίκες αποπειράθηκαν να πετύχουν ισότητα στο κήρυγμα.Η δε ερμηνεία <<Εκκλησιαστική σύναξη >>είναι η λέξη Εκκλησία.
Οι Αποστολικές Διαταγές ένα από αρχαιότερα και βασικά βιβλία της Ορθοδοξίας μας διδάσκουν.<<Δεν επιτρέπουμε στην γυναίκα να διδάσκει σε Εκκλησιαστική σύναξη πιστών,αλλά μόνο να προσεύχεται…ο ίδιος ο διδάσκαλος μας …που έστειλε εμάς τους δώδεκα …δεν έστειλε πουθενά γυναίκες να κάνουν κήρυγμα αν και είχε πολλές …μαζί μας και η Μητέρα του και η Μαγδαληνή και η Μαρία και η Σαλώμη κι άλλες.Διότι αν υπήρχε ανάγκη θα διέταζε να κατηχούν μαζί μας.(Γ΄6.1).
Ο Σοφός ασκητής της Αιγύπτου (313-398 μ.χ)και Μέγας διδάσκαλος της Θεολογικής σχολής του Αγ.Αθανασίου και στενός συνεργάτης του Δίδυμος ο Αλεξανδρινός γράφει στο (Περί Τριάδος ΜIGNE 39.989 Α) τα ίδια ακριβώς.
Ο Ιερός Χρυσόστομος επιβεβαιώνει τα του Αποστόλου Παύλου γι’ αυτό ως Ιεράρχης δεν έδωσε ποτέ το δικαίωμα σε καμιά γυναίκα να κηρύττει ούτε και σ’αυτήν την στενή συνεργάτιδά του Αγ. Ολυμπιάδα ικανότατη και ενάρετη γυναίκα.(Περί Ιεροσύνης Λόγοι ΜIGNE 387Α& ΕΠΕ 18Α ,589).
Ο Αγ.Νείλος Αγκύρας(430μ.χ.)ηγούμενος και μαθητής του Χρυσοστόμου πολυγραφότατος και όσιος ασκητής γράφει.<<Πάψε λοιπόν (γυναίκα) να διδάσκεις…σε Εκκλ.Σύναξη.(ΜIGNE 72,249D).
O Άγ.Αναστάσιος ο Όσιος του Σινά και Στύλος της Ορθοδοξίας (7ος αιών.) γράφει:<<Η Εύα μας κατέστρεψε όλους με την διδασκαλία της στον Αδάμ.(MIGNE 89625 C).
Ο Άγ.Ιωάννης ο Δαμασκηνός μέγας Υμνογράφος γράφει:<<Περί γυναικών ότι ου δει …λαλείν ή διδάσκειν εν Εκκλησία Θεού>>.( MIGNE τομ.Α΄95 σελ.1314).
Ο Άγ.Οικουμένιος (950-1000 μ.χ) μέγας ερμηνευτής του Παύλου λέει:<<Να μην μιλά η γυναίκα ούτε για πνευματικά θέματα,αλλά μόνον να μαθαίνει στην Εκκλησία>>.
Ο Άγ.Θεοφύλακτος(1031-1126μ.χ)<<Εκείνες οι γυναίκες που ομιλούν ,ίσως να θέλουν να προβάλλονται μέσω των πνευματικών και να εντυπωσιάζουν,γι’αυτό ο Παύλος τις απαγόρευσε να κηρύττουν>>.(Τρεμπέλα Υπόμν.1956 σελ 393).
Στις γυναίκες πουθενά δεν επιτρέπεται να καταλαμβάνουν θέση προκαθημένου(MIGNE 62,683) (πόσον μάλλον και Πρωτοψάλτισας…).Μόνο κατ’ιδίαν επέτρεψαν οι πατέρες στο σπίτι τους και όχι σε συνάξεις πιστών.
Η Εκκλησία ποτέ δεν χρησιμοποίησε γυναίκες σε θέσεις ομιλητών , Πρωτοψαλτών σε συνάξεις,παρόλη την λειψανδρία.Τα σημερινά φαινόμενα είναι <<κατορθώματα>> του φεμινιστικού κινήματος,του πνεύματος εκσυγχρονισμού (θαρρείς και η διδασκαλία της Εκκλησίας είναι ατελής),για να φανούν και αρέσουν στον κόσμο ως δημοκράτες και γιατί βολεύει οικονομικά με τις γυναίκες. Εκείνες κερδίζουν ματαιοδοξία και άλλοι φθηνότερα εργατικά χέρια και πιο υποταγμένα άτομα.
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓ.ΙΩΑΝ.Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.
<<Υπάρχουν γυναίκες που κατάφεραν να κυβερνούν τους κληρικούς όλων των βαθμών ιεροσύνης και οδηγούν την Εκκλησία σε σκάνδαλα πάσης φύσεως.
Οι κληρικοί αυτοί πρώτα έγιναν αιχμάλωτοι σε διάφορα πάθη (τα οποία ονομάζει Θηρία)και έπειτα υποδουλώθηκαν σε γυναίκες.
Όλα αυτά ….υποδούλωσαν τόσο πολύ εκείνους τους κληρικούς που τους άρπαξαν στα νύχια τους, ώστε για να μη χαλάσουν το χατίρι τους κάνουν πολλές φορές εκείνα που δεν είναι καλό και να τα πώ.
Διότι ο Θεϊκός νόμος δεν έδωσε στις γυναίκες Ιεροσύνη .
Εκείνες βιάζονται να την αρπάξουν.Και επειδή μόνες τους δεν μπορούν να κάνουν τίποτε,κάνουν ότι κάνουν δια μέσου άλλων (κληρικών).
Και τόσο μεγάλη δύναμη απόκτησαν, ώστε να εγκρίνουν ή και να απορρίπτουν υποψηφίους Ιερείς, ανάλογα με την αρέσκειά τους.
Και η Εκκλησία μας γίνεται άνω κάτω .
Και εφαρμόζεται αυτό που λέει η παροιμία<<να άγουν και να φέρουν τους διοικητές οι υπήκοοι.
Μερικοί κληρικοί τόσο θάρρος τις έχουν δώσει ώστε να επιπλήττουν Ιερείς ακόμα και Μητροπολίτες με βαριές φράσεις.>>(MIGNE 386 Δ -387 Α).
Καλά τώρα που έγιναν συνδιοικητές μέσα στην Εκκλησιαστική Επιτροπή τον ψάλτη τον βλέπουν σαν υπαλληλίσκο τους και ήδη καταλαμβάνουν και την θέση του στο αναλόγιο μερικές.
Άντε κορίτσια και κυρίες και σ’ανώτερα.
Άντε και παπαδίνες και δεσποτίνες όπως στους προτεστάντες γιατί κατά κει πηγαίνουμε.
Μην ισχυριστεί κανείς ότι είμαστε κατά της ισότητας γιατί τότε δεν υπάρχει και διάκριση φύλου και ρόλων.
Οι άγιες γυναίκες και ισαπόστολοι που εργάστηκαν για την εξάπλωση του χριστιανισμού δούλεψαν μεταξύ των ειδωλολατρών και αφού τους προσήλκυαν κατ’ιδίαν τους οδηγούσαν στον επίσκοπο.
Ο ίδιος ο θεός έκανε διάκριση στα δυο φύλα τοποθετώντας τον άνδρα ως κεφαλή της γυναικός ανεξάρτητα από το ποιος είναι πιο ενάρετος ή αμαρτωλός.
Το πορευθέντες μαθητεύσατε την ειδική αυτή αποστολή μόνο σε άνδρες την έδωσε ούτε και σ’αυτήν την αγιοτέρα πάντων μητέρα του,αλλά ούτε και η Παναγία μας διεκδίκησε ποτέ τέτοιο ρόλο.Μη συγχέουμε ρόλους εν ονόματι της ισότηταςτων προσώπων.
Σε μερικούς δε που θα επικαλεσθούν το αν ο επίσκοπος κατ'οικονομίαν έχει το δικαίωμα να δίνει τέτοιες ευλογίες σε μια γυναίκα ακόμα και να ψάλει απαντούμε κατηγορηματικά ΟΧΙ.
Δεν έχουν τέτοια δικαιώματα από την Αγ.Γραφή και την Ιερά Παράδοση να δίνουν τέτοιες ευλογίες,αλλά και πολλές άλλες.
Παραδείγματος χάριν μπορεί να χειροτονήσει γυναίκες;
Ή να παντρέψει αδέρφια;
Αν δώσει τέτοιες ευλογίες περιφρονεί σκόπιμα τον Χριστό και βρίσκεται σε λάθος δρόμο και θα δώσει βαριά απολογία.Οι κληρικοί δεν είναι ασύδοτοι και ανεξέλεγκτοι .Δεσμεύονται με βαρύ όρκο από την ημέρα της χειροτονίας τους, να τηρούν τους Ιερούς Κανόνες.
Δυστυχώς υπάρχουν γυναίκες που περιφρονώντας ή εν αγνοία τους τις απαγορεύσεις,είτε αυτόκλητες ,είτε ετερόκλητες είναι παράνομες,κάνουν σχίσματα και βλάπτουν την Εκκλησία.
Είναι αγράμματες χριστιανικά και γίνονται εχθρές της Εκκλησίας.
Θα λογοδοτήσουν και αυτές και όσοι ενισχύουν ακόμα και σιωπώντας, αυτές τις συμπεριφορές γιατί διαστρέφουν την αλήθεια και δεν ονομάζουν την αμαρτία ,όπως ακριβώς έκαναν οι Κορίνθιοι ανεχόμενοι την αμαρτία και ελέγχθηκαν από τον Απ.Παύλο ως πεφυσιωμένοι.Δεν μπορούμε να συγκαλύπτουμε την περιφρόνηση των Ιερών Κανόνων.
Να σταματήσουν να διεκδικούν ανδρικές θέσεις στην Εκκλησία γιατί και το αναλόγιο είναι διακονία του κατώτερου κληρικού, του Ιεροψάλτη.
Οι κληρικοί μας που διορίζουν ή τις αναγνωρίζουν τέτοιες είναι ανάγκη να διορθώσουν αυτό το εκκλησιολογικό και ποιμαντικό λάθος και να απαλλάξουν την Εκκλησία απ’ αυτά τα σκάνδαλα.Γνωρίζουμε πόσο σκληρός ήταν ο κύριος για τους σκανδαλοποιούς και τι είπε γι’αυτούς και τους ηθικούς αυτουργούς που συγκαλύπτουν αυτά.Ας ανατεθεί στις γυναίκες παραδοσιακός ρόλος αφού είναι αναγνωρισμένη η προσφορά τους σε τομείς και άλλες διακονίες.Ας μιμηθούμε τον Κύριο και τους αγίους γιατί αυτή είναι πραγματική τιμή και όχι η διαστροφή του κακού με ψευδολογισμούς της κενής απάτης.Η λαίλαπα παντού γυναίκες δεν θα βγει σε καλό.Η γυναίκα σε ρόλους διαφορετικούς με αυτούς που τις πρέπουν, έχει σχέση με την φιληδονία την φιλοδοξία και την φιλαργυρία.
Η υποκρισία να λέμε δεν υπάρχουν άνδρες ιεροψάλτες όταν περιοχές έχουν δυο και τρεις σχολές Βυζαντινής μουσικής είναι απαράδεκτη και κριτέα.
Και μην μπερδεύουμε αθεολόγητα την έννοια της κρίσης με την κατάκριση που ο Ευαγγελιστής Ιωάννης επικροτεί λέγοντας<<Την δικαίαν κρίσιν κρίνατε>>(Ιωάν.7/ζ/1).
Η έννοια της κατάκρισης είναι η δίκη και τιμωρία αυτή ανήκει στον Κύριό μας.Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα και στο σύμβολο της Πίστεώς μας.Κανείς δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι ξέρει καλύτερα την Αγία Γραφή από Απ.Παύλο ο οποίος ξεκάθαρα λέει ότι έκρινε τους διεφθαρμένους εντός της Εκκλησίας λέγοντας επί πρόσθετα <<τους έξω ο Θεός θέλει κρίνει>>εννοώντας ότι για τους μέσα έχουμε ευθύνη να συμβάλουμε στον καθαρισμό κι εμείς.(Α΄Κορινθ.5/ε/13).
Αλλά και μόνοι μας βγάζουμε τα μάτια μας όταν μερικοί <<Πρωτοψάλτες>>Και μερικοί πρόεδροι Ιεροψαλτικών συλλόγων προωθούν μαθήτριες τους και ευνοούμενες τους στο αναλόγιο παρηγκονίζοντας άνδρες συναδέλφους ενεργώντας κατ’ εικόνα και ομοίωσιν ανωτέρων.
Ας σταματήσει αυτό το αίσχος όπως το ονομάζει ο Παύλος ,ας ξεκόψουμε από τρόπους εθελοθρησκείας κατά τα μέτρα μας με σοφίσματα γιατί γινόμαστε ευσεβιστές,ηθικολόγοι και συμφεροντολόγοι.
Η αμαρτία πρέπει να λέγεται με τ’όνομά της, η αλήθεια δεν μπορεί να μείνει φυλακισμένη παραπάνω από τρεις μέρες, αδέλφια ...
Δες πως ονομάζει ο Άγιος Ισίδωρος Ο Πηλουσιώτης τις γυναίκες του Αναλογίου ΧΡΙΣΤΟΚΑΠΗΛΟΥΣ.
(!!!)
http://analogion.com
Γι’αυτό και η Εκκλησία, τους συμπεριλαμβάνει στον κατώτερο κλήρο και θέσπισε και ιερούς κανόνες εκτέλεσης των καθηκόντων του.
Μπορεί και μια γυναίκα να κηρύττει ψάλλοντας στην Εκκλησία;
Ο ίδιος ο Κύριός μας έδωσε την αποστολή, το δικαίωμα και την ευθύνη του κηρύγματος και της διδασκαλίας των θείων λόγων του , μόνο στους μαθητές του, άνδρες δηλαδή παρόλο που είχε και μαθήτριες.(Ματθ.κη΄16-20).
Ο Μέγας Απόστολος των εθνών Παύλος γράφει.<<Σε όλες τις Εκκλησιαστικές συνάξεις οι γυναίκες σας να σιωπούν, γιατί είναι αίσχος στην γυναίκα να ομιλεί σ’αυτήν>>.πόσον μάλλον θα λέγαμε να συλλειτουργεί ψάλλοντας;
Και στην (Α΄Τιμ.β΄11-12 ).
<<Η γυναίκα να μαθαίνει με κάθε υποταγή.
Δεν επιτρέπω να διδάσκει>>.
Από τα παραπάνω φαίνεται ότι στην Κόρινθο οι γυναίκες αποπειράθηκαν να πετύχουν ισότητα στο κήρυγμα.Η δε ερμηνεία <<Εκκλησιαστική σύναξη >>είναι η λέξη Εκκλησία.
Οι Αποστολικές Διαταγές ένα από αρχαιότερα και βασικά βιβλία της Ορθοδοξίας μας διδάσκουν.<<Δεν επιτρέπουμε στην γυναίκα να διδάσκει σε Εκκλησιαστική σύναξη πιστών,αλλά μόνο να προσεύχεται…ο ίδιος ο διδάσκαλος μας …που έστειλε εμάς τους δώδεκα …δεν έστειλε πουθενά γυναίκες να κάνουν κήρυγμα αν και είχε πολλές …μαζί μας και η Μητέρα του και η Μαγδαληνή και η Μαρία και η Σαλώμη κι άλλες.Διότι αν υπήρχε ανάγκη θα διέταζε να κατηχούν μαζί μας.(Γ΄6.1).
Ο Σοφός ασκητής της Αιγύπτου (313-398 μ.χ)και Μέγας διδάσκαλος της Θεολογικής σχολής του Αγ.Αθανασίου και στενός συνεργάτης του Δίδυμος ο Αλεξανδρινός γράφει στο (Περί Τριάδος ΜIGNE 39.989 Α) τα ίδια ακριβώς.
Ο Ιερός Χρυσόστομος επιβεβαιώνει τα του Αποστόλου Παύλου γι’ αυτό ως Ιεράρχης δεν έδωσε ποτέ το δικαίωμα σε καμιά γυναίκα να κηρύττει ούτε και σ’αυτήν την στενή συνεργάτιδά του Αγ. Ολυμπιάδα ικανότατη και ενάρετη γυναίκα.(Περί Ιεροσύνης Λόγοι ΜIGNE 387Α& ΕΠΕ 18Α ,589).
Ο Αγ.Νείλος Αγκύρας(430μ.χ.)ηγούμενος και μαθητής του Χρυσοστόμου πολυγραφότατος και όσιος ασκητής γράφει.<<Πάψε λοιπόν (γυναίκα) να διδάσκεις…σε Εκκλ.Σύναξη.(ΜIGNE 72,249D).
O Άγ.Αναστάσιος ο Όσιος του Σινά και Στύλος της Ορθοδοξίας (7ος αιών.) γράφει:<<Η Εύα μας κατέστρεψε όλους με την διδασκαλία της στον Αδάμ.(MIGNE 89625 C).
Ο Άγ.Ιωάννης ο Δαμασκηνός μέγας Υμνογράφος γράφει:<<Περί γυναικών ότι ου δει …λαλείν ή διδάσκειν εν Εκκλησία Θεού>>.( MIGNE τομ.Α΄95 σελ.1314).
Ο Άγ.Οικουμένιος (950-1000 μ.χ) μέγας ερμηνευτής του Παύλου λέει:<<Να μην μιλά η γυναίκα ούτε για πνευματικά θέματα,αλλά μόνον να μαθαίνει στην Εκκλησία>>.
Ο Άγ.Θεοφύλακτος(1031-1126μ.χ)<<Εκείνες οι γυναίκες που ομιλούν ,ίσως να θέλουν να προβάλλονται μέσω των πνευματικών και να εντυπωσιάζουν,γι’αυτό ο Παύλος τις απαγόρευσε να κηρύττουν>>.(Τρεμπέλα Υπόμν.1956 σελ 393).
Στις γυναίκες πουθενά δεν επιτρέπεται να καταλαμβάνουν θέση προκαθημένου(MIGNE 62,683) (πόσον μάλλον και Πρωτοψάλτισας…).Μόνο κατ’ιδίαν επέτρεψαν οι πατέρες στο σπίτι τους και όχι σε συνάξεις πιστών.
Η Εκκλησία ποτέ δεν χρησιμοποίησε γυναίκες σε θέσεις ομιλητών , Πρωτοψαλτών σε συνάξεις,παρόλη την λειψανδρία.Τα σημερινά φαινόμενα είναι <<κατορθώματα>> του φεμινιστικού κινήματος,του πνεύματος εκσυγχρονισμού (θαρρείς και η διδασκαλία της Εκκλησίας είναι ατελής),για να φανούν και αρέσουν στον κόσμο ως δημοκράτες και γιατί βολεύει οικονομικά με τις γυναίκες. Εκείνες κερδίζουν ματαιοδοξία και άλλοι φθηνότερα εργατικά χέρια και πιο υποταγμένα άτομα.
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓ.ΙΩΑΝ.Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.
<<Υπάρχουν γυναίκες που κατάφεραν να κυβερνούν τους κληρικούς όλων των βαθμών ιεροσύνης και οδηγούν την Εκκλησία σε σκάνδαλα πάσης φύσεως.
Οι κληρικοί αυτοί πρώτα έγιναν αιχμάλωτοι σε διάφορα πάθη (τα οποία ονομάζει Θηρία)και έπειτα υποδουλώθηκαν σε γυναίκες.
Όλα αυτά ….υποδούλωσαν τόσο πολύ εκείνους τους κληρικούς που τους άρπαξαν στα νύχια τους, ώστε για να μη χαλάσουν το χατίρι τους κάνουν πολλές φορές εκείνα που δεν είναι καλό και να τα πώ.
Διότι ο Θεϊκός νόμος δεν έδωσε στις γυναίκες Ιεροσύνη .
Εκείνες βιάζονται να την αρπάξουν.Και επειδή μόνες τους δεν μπορούν να κάνουν τίποτε,κάνουν ότι κάνουν δια μέσου άλλων (κληρικών).
Και τόσο μεγάλη δύναμη απόκτησαν, ώστε να εγκρίνουν ή και να απορρίπτουν υποψηφίους Ιερείς, ανάλογα με την αρέσκειά τους.
Και η Εκκλησία μας γίνεται άνω κάτω .
Και εφαρμόζεται αυτό που λέει η παροιμία<<να άγουν και να φέρουν τους διοικητές οι υπήκοοι.
Μερικοί κληρικοί τόσο θάρρος τις έχουν δώσει ώστε να επιπλήττουν Ιερείς ακόμα και Μητροπολίτες με βαριές φράσεις.>>(MIGNE 386 Δ -387 Α).
Καλά τώρα που έγιναν συνδιοικητές μέσα στην Εκκλησιαστική Επιτροπή τον ψάλτη τον βλέπουν σαν υπαλληλίσκο τους και ήδη καταλαμβάνουν και την θέση του στο αναλόγιο μερικές.
Άντε κορίτσια και κυρίες και σ’ανώτερα.
Άντε και παπαδίνες και δεσποτίνες όπως στους προτεστάντες γιατί κατά κει πηγαίνουμε.
Μην ισχυριστεί κανείς ότι είμαστε κατά της ισότητας γιατί τότε δεν υπάρχει και διάκριση φύλου και ρόλων.
Οι άγιες γυναίκες και ισαπόστολοι που εργάστηκαν για την εξάπλωση του χριστιανισμού δούλεψαν μεταξύ των ειδωλολατρών και αφού τους προσήλκυαν κατ’ιδίαν τους οδηγούσαν στον επίσκοπο.
Ο ίδιος ο θεός έκανε διάκριση στα δυο φύλα τοποθετώντας τον άνδρα ως κεφαλή της γυναικός ανεξάρτητα από το ποιος είναι πιο ενάρετος ή αμαρτωλός.
Το πορευθέντες μαθητεύσατε την ειδική αυτή αποστολή μόνο σε άνδρες την έδωσε ούτε και σ’αυτήν την αγιοτέρα πάντων μητέρα του,αλλά ούτε και η Παναγία μας διεκδίκησε ποτέ τέτοιο ρόλο.Μη συγχέουμε ρόλους εν ονόματι της ισότηταςτων προσώπων.
Σε μερικούς δε που θα επικαλεσθούν το αν ο επίσκοπος κατ'οικονομίαν έχει το δικαίωμα να δίνει τέτοιες ευλογίες σε μια γυναίκα ακόμα και να ψάλει απαντούμε κατηγορηματικά ΟΧΙ.
Δεν έχουν τέτοια δικαιώματα από την Αγ.Γραφή και την Ιερά Παράδοση να δίνουν τέτοιες ευλογίες,αλλά και πολλές άλλες.
Παραδείγματος χάριν μπορεί να χειροτονήσει γυναίκες;
Ή να παντρέψει αδέρφια;
Αν δώσει τέτοιες ευλογίες περιφρονεί σκόπιμα τον Χριστό και βρίσκεται σε λάθος δρόμο και θα δώσει βαριά απολογία.Οι κληρικοί δεν είναι ασύδοτοι και ανεξέλεγκτοι .Δεσμεύονται με βαρύ όρκο από την ημέρα της χειροτονίας τους, να τηρούν τους Ιερούς Κανόνες.
Δυστυχώς υπάρχουν γυναίκες που περιφρονώντας ή εν αγνοία τους τις απαγορεύσεις,είτε αυτόκλητες ,είτε ετερόκλητες είναι παράνομες,κάνουν σχίσματα και βλάπτουν την Εκκλησία.
Είναι αγράμματες χριστιανικά και γίνονται εχθρές της Εκκλησίας.
Θα λογοδοτήσουν και αυτές και όσοι ενισχύουν ακόμα και σιωπώντας, αυτές τις συμπεριφορές γιατί διαστρέφουν την αλήθεια και δεν ονομάζουν την αμαρτία ,όπως ακριβώς έκαναν οι Κορίνθιοι ανεχόμενοι την αμαρτία και ελέγχθηκαν από τον Απ.Παύλο ως πεφυσιωμένοι.Δεν μπορούμε να συγκαλύπτουμε την περιφρόνηση των Ιερών Κανόνων.
Να σταματήσουν να διεκδικούν ανδρικές θέσεις στην Εκκλησία γιατί και το αναλόγιο είναι διακονία του κατώτερου κληρικού, του Ιεροψάλτη.
Οι κληρικοί μας που διορίζουν ή τις αναγνωρίζουν τέτοιες είναι ανάγκη να διορθώσουν αυτό το εκκλησιολογικό και ποιμαντικό λάθος και να απαλλάξουν την Εκκλησία απ’ αυτά τα σκάνδαλα.Γνωρίζουμε πόσο σκληρός ήταν ο κύριος για τους σκανδαλοποιούς και τι είπε γι’αυτούς και τους ηθικούς αυτουργούς που συγκαλύπτουν αυτά.Ας ανατεθεί στις γυναίκες παραδοσιακός ρόλος αφού είναι αναγνωρισμένη η προσφορά τους σε τομείς και άλλες διακονίες.Ας μιμηθούμε τον Κύριο και τους αγίους γιατί αυτή είναι πραγματική τιμή και όχι η διαστροφή του κακού με ψευδολογισμούς της κενής απάτης.Η λαίλαπα παντού γυναίκες δεν θα βγει σε καλό.Η γυναίκα σε ρόλους διαφορετικούς με αυτούς που τις πρέπουν, έχει σχέση με την φιληδονία την φιλοδοξία και την φιλαργυρία.
Η υποκρισία να λέμε δεν υπάρχουν άνδρες ιεροψάλτες όταν περιοχές έχουν δυο και τρεις σχολές Βυζαντινής μουσικής είναι απαράδεκτη και κριτέα.
Και μην μπερδεύουμε αθεολόγητα την έννοια της κρίσης με την κατάκριση που ο Ευαγγελιστής Ιωάννης επικροτεί λέγοντας<<Την δικαίαν κρίσιν κρίνατε>>(Ιωάν.7/ζ/1).
Η έννοια της κατάκρισης είναι η δίκη και τιμωρία αυτή ανήκει στον Κύριό μας.Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα και στο σύμβολο της Πίστεώς μας.Κανείς δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι ξέρει καλύτερα την Αγία Γραφή από Απ.Παύλο ο οποίος ξεκάθαρα λέει ότι έκρινε τους διεφθαρμένους εντός της Εκκλησίας λέγοντας επί πρόσθετα <<τους έξω ο Θεός θέλει κρίνει>>εννοώντας ότι για τους μέσα έχουμε ευθύνη να συμβάλουμε στον καθαρισμό κι εμείς.(Α΄Κορινθ.5/ε/13).
Αλλά και μόνοι μας βγάζουμε τα μάτια μας όταν μερικοί <<Πρωτοψάλτες>>Και μερικοί πρόεδροι Ιεροψαλτικών συλλόγων προωθούν μαθήτριες τους και ευνοούμενες τους στο αναλόγιο παρηγκονίζοντας άνδρες συναδέλφους ενεργώντας κατ’ εικόνα και ομοίωσιν ανωτέρων.
Ας σταματήσει αυτό το αίσχος όπως το ονομάζει ο Παύλος ,ας ξεκόψουμε από τρόπους εθελοθρησκείας κατά τα μέτρα μας με σοφίσματα γιατί γινόμαστε ευσεβιστές,ηθικολόγοι και συμφεροντολόγοι.
Η αμαρτία πρέπει να λέγεται με τ’όνομά της, η αλήθεια δεν μπορεί να μείνει φυλακισμένη παραπάνω από τρεις μέρες, αδέλφια ...
Δες πως ονομάζει ο Άγιος Ισίδωρος Ο Πηλουσιώτης τις γυναίκες του Αναλογίου ΧΡΙΣΤΟΚΑΠΗΛΟΥΣ.
(!!!)
http://analogion.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.