Παρασκευή 30 Ιουνίου 2023

ΤΑ ΨΩΜΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ




Ζούσε κάποτε στην έρημο της Θηβαΐδας ένας άγιος άνθρωπος. Αυτός ήτανε γιος άρχοντα, αλλά παράτησε το σπίτι του και τα καλά του, για να αφοσιωθεί αποκλειστικά στο Θεό.
Στην έρημο που πήγε, η ζωή ήταν δύσκολη: τρομερή ζέστη την ημέρα, κρύο τσουχτερό τη νύχτα. Λιγοστό το νερό, σπάνιο το χορτάρι. Κι άγρια ζώα να τριγυρίζουν, τετράποδα κι ερπετά.
Όμως εκείνος δεν ελιγοψύχησε. Βρήκε μια σπηλιά κι εκεί κατοίκησε, περνώντας τον καιρό με προσευχή και εργασία. Έπλεκε ψάθες. Πήγαινε ώρες δρόμο μέσα στη φλογισμένη ερημιά ως το πιο κοντινό χωριό να προμηθευτεί ψωμί, νερό και κανένα κλαδί χουρμαδιάς. Φορτωμένος γύριζε στη σκήτη του, έκοβε λωρίδες τα φύλλα της φοινικιάς κι έπλεκε τις ψάθες. Κι αφού ετοίμαζε αρκετές, κατέβαινε πάλι στο χωριό να πουλήσει το εργόχειρό του και ν’ αγοράσει ψωμί.

Οι χωρικοί τον συμπαθούσαν, επειδή ήταν πράος και συχνά τον φίλευαν χουρμάδες ή ελιές. Κάποτε του πρότειναν να μείνει κοντά τους.
–Γέροντα, ακούστηκε πως τριγυρίζουν ληστές στην έρημο, του είπαν. Μπορεί να σε βρουν και να σε κάμουν κακό. Γιατί δε μένεις εδώ;
–Μα, αν ήταν να μένω στον κόσμο, έμενα και στο χωριό μου, τους αποκρίθηκε χαμογελώντας και κίνησε πάλι για τη σκήτη του.
Ωστόσο ένα δειλινό εμφανίστηκαν οι ληστές μπροστά στη σπηλιά του, τέσσερις αρματωμένοι, όμοιοι με άγρια θεριά. Δεν τον πείραξαν, του πήραν όμως τα ψωμιά, που μόλις είχε φέρει από το χωριό κι έφυγαν. Εκείνος δεν απελπίστηκε. Παρακάλεσε το Θεό να του δίνει δύναμη και δούλεψε κάμποσες μέρες νηστικός, πίνοντας μόνο νερό. Σαν έπλεξε κάμποσες ψάθες, κατέβηκε στο χωριό, τις πούλησε, αγόρασε ψωμιά και γύρισε στη σκήτη του. Το άλλο βράδυ να τους πάλι οι ληστές. Πήραν τα ψωμιά κι έγιναν άφαντοι. Το κακό συνεχίστηκε για καιρό κι ο γέροντας αποφάσισε να δώσει τέλος στην κατάσταση με τη βοήθεια του Θεού.

Πέμπτη 29 Ιουνίου 2023

Εγκρίθηκε το παγκόσμιο ψηφιακό πιστοποιητικό του ΠΟΥ – Τι περιλαμβάνει – Όσα φέρνει η «Συνθήκη Πανδημίας» που ακολουθεί Lockdown, υποχρεωτικοί εμβολιασμοί και ψηφιακά πιστοποιητικά εμβολιασμού και μετακίνησης

Η αρχή για την καθιέρωση της «Συνθήκης Πανδημίας» του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) έγινε σήμερα, καθώς ψηφίστηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση το παγκόσμιο ψηφιακό πιστοποιητικό. 

Η σύσταση ενθαρρύνει τα κράτη μέλη να ενταχθούν, να ακολουθήσουν και να συμμετάσχουν στην περαιτέρω ανάπτυξη του παγκόσμιου δικτύου ψηφιακής πιστοποίησης υγείας του ΠΟΥ. Μέχρι να συνδεθούν τα κράτη μέλη σε αυτό και κατά την περίοδο μέχρι το τέλος του έτους, ενθαρρύνονται να παραμείνουν συνδεδεμένα με την πύλη της ΕΕ (την υπάρχουσα ψηφιακή υποδομή της ΕΕ για την επαλήθευση των πιστοποιητικών).

Κάτι που επί της ουσίας μας επιστρέφει στα πιστοποιητικά Covid-19 που είχαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τα οποία λειτουργούσαν μόνο για να ελέγχουν τους πολίτες. 

Το παγκόσμιο δίκτυο πιστοποίησης ψηφιακής υγείας του ΠΟΥ θα ενσωματώσει την τεχνολογία που αναπτύχθηκε στα ψηφιακά πιστοποιητικά COVID της ΕΕ.

Σύνδεση με το παγκόσμιο ψηφιακό δίκτυο πιστοποίησης υγείας

Τα κράτη μέλη ενθαρρύνονται να συνδεθούν στο παγκόσμιο δίκτυο ψηφιακής πιστοποίησης υγείας που δημιουργείται από τον ΠΟΥ. Ωστόσο, εναπόκειται στα κράτη μέλη να αποφασίσουν εάν και πότε θα συνδεθούν με αυτό.

Έκδοση και αποδοχή πιστοποιητικών

Μόλις συνδεθούν στο δίκτυο, τα κράτη μέλη ενθαρρύνονται να εκδίδουν και να αποδέχονται πιστοποιητικά COVID-19 συμβατά με τις απαιτήσεις του δικτύου, ιδίως σε περίπτωση που έχει κηρυχθεί κατάσταση έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία διεθνούς ενδιαφέροντος.

Περαιτέρω εξέλιξη του παγκόσμιου ψηφιακού δικτύου πιστοποίησης υγείας

Τετάρτη 28 Ιουνίου 2023

Αγίου Μεθοδίου 14/27-6-23 στην Ι.Μ.Εσφιγμένου.Πολυχρόνιο στον ηγούμενο της μονής γέροντα Μεθόδιο. Φωτογραφίες και βίντεο από την ομιλία του.

 

Εορτή του Αγίου Μεθοδίου Αρχιεπίσκοπου Κωνσταντινουπόλεως του Ομολογητού στην Ι.Μ.Εσφιγμένου ,όπου εορτάζει και ο ηγούμενος της μονής γέροντας Μεθόδιος και οι πατέρες ψάλλουν πολυχρόνιο . Είς πολλά έτη Άγιε ηγούμενε Μεθόδιε.


.

Κυριακή 25 Ιουνίου 2023

Η ΠΙΟ ΩΦΕΛΙΜΗ ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΑΣ

 

Ο Προφήτης Ιερεμίας, θρηνώντας για τις ταλαιπωρίες των ανθρώπων και την αδυναμία της ανθρώπινης φύσεως, έλεγε:

"Γιατί γεννήθηκα; Για να βλέπω κόπους και βάσανα; Γιατί δεν με θανάτωνε ο Κύριος στη μήτρα της μητέρας μου" (πρβλ. Ιερ. 20:18,17).
Ο προφήτης είχε κατανοήσει τι είναι ο άνθρωπος και τι η επίγεια ζωή του. Εσύ άραγε έχεις αυτή την επίγνωση;

Φρόντισε, αδελφέ, να γνωρίσεις τον εαυτό σου, να καταλάβεις τι και ποιος είσαι, γιατί τούτο αποτελεί την επιστήμη των επιστημών και την πιο μεγάλη σοφία.

Πιο χρήσιμη και ωφέλιμη είναι η γνώση του εαυτού σου, παρά οι γνώσεις της αστρονομίας, της φυσικής, των μαθηματικών, της ιατρικής.
Γιατί αυτές εξαντλούνται στην παρούσα ζωή, ενώ η αυτογνωσία έχει προεκτάσεις και στη μέλλουσα.
Για τον υψηλό τούτο σκοπό χρειάζονται σκληρός αγώνας, οξύτατη παρατηρητικότητα, πολλή προσευχή και ενίσχυση του Θεού.
Πρέπει να εισχωρήσεις με το νου μέσα στην καρδιά σου και να εξετάσεις προσεκτικά το είναι σου.
Όσο καλύτερα γνωρίσεις την ψυχή σου, τον έσω άνθρωπο, τόσο καλύτερα θα γνωρίσεις και τον Κύριο, γιατί, διαπιστώνοντας το μεγαλείο και την ανωτερότητα της ψυχής, αποκτάς καθαρότερη την επίγνωση της άπειρης και ασύλληπτης μεγαλοσύνης του Θεού.
Να στοχάζεσαι πάντα τη συντομία και το άδηλο τέρμα της παρούσας ζωής, συνειδητοποιώντας την προσωρινότητα και την ασημαντότητά σου, γιατί αυτός είναι ο δρόμος που σε φέρνει κοντά στον Κύριο.
Όσο γνωρίζεις τον εαυτό σου, τόσο ταπεινώνεσαι, και όσο ταπεινώνεσαι, τόσο αποκτάς φόβο Θεού, που είναι η αρχή της σοφίας, κατά το Σολομώντα (Παροιμ. 1:7).

Η χήρα μάνα και το καλάθι


Ζούσε, κάποτε, σ’ ένα χωριό μία χήρα πολύ φτωχιά με το μοναχογιό της. Για να μεγαλώσει το παιδί της ξενοδούλευε κι επειδή έβαλε σ’ αυτό όλο το μεράκι της, άπ’ τον καημό της αποφάσισε να το σπουδάσει. Πήγε, λοιπόν, κι έπεσε στα γόνατα μπροστά στην Παναγία κι έλεγε: «Πα
ναγία μου, αξίωσέ με εμένα την αμαρτωλή να σπουδάσω το μοναχογιό μου».

Έτσι με χίλιες στερήσεις και προσευχές κατάφερε η φτωχή χήρα να σπουδάσει το γιό της γιατρό.
Κάποια μέρα, με το δίπλωμα στην τσάντα ξεκίνησε ο γιατρός να επισκεφτεί τη μάνα του, που είχε πιά γεράσει, για να την ευχαριστήσει. Η μάνα τον υποδέχτηκε με πολλή χαρά και με βαθιά ευγνωμοσύνη στην Παναγία, που την αξίωσε να πραγματοποιήσει το όνειρο της ζωής της.
Την άλλη μέρα, Κυριακή, πηγαίνει και ξυπνάει το γιό της και του λέει: «Σήκω, γιέ μου, να πάμε να ευχαριστήσουμε την Παναγία για την προκοπή σου. Ο γιατρός όμως της αρνήθηκε να πάει στην εκκλησία, γιατί δεν πίστευε, όπως είπε, στα λόγια της και τα θεωρεί ξεπερασμένα.

Η μάνα φαρμακώθηκε, δεν είπε τίποτε, μόνο πήγε μονάχη της κι έκλαψε μπροστά στην εικόνα της Μεγαλόχαρης με ευχαριστία αλλά και πόνο. Όταν γύρισε στο σπίτι, ο γιός της, ο γιατρός, τη ρώτησε: «Ε μάνα, τι κατάλαβες απ’ τα λόγια της εκκλησίας, εσύ, αγράμματη γυναίκα;» Η χήρα δεν απάντησε, μόνο έπιασε ένα καλάθι από την αποθήκη και του λέει: «Γιε μου, το πρωί δεν με άκουσες να ρθείς μαζί μου στην εκκλησία. Συγχωρεμένος να είσαι. Τώρα, όμως, θέλω να μου κάνεις μία άλλη χάρη και μη μου την αρνηθείς. Θέλω να πάρεις το καλάθι και να πας στο ποτάμι να μου φέρεις νερό. «Μα με το καλάθι να σου φέρω νερό, μάνα; Τόσο τα ’χεις χαμένα»; λέει εκείνος.
«Πήγαινε εσύ για το χατίρι μου, του απαντάει εκείνη, κι ο,τι θέλει ας γίνει».
Παραξενεμένος ο γιατρός πηγαίνει στο ποτάμι, βουτάει μέσα το καλάθι, το βγάζει και γυρίζει στο σπίτι με το καλάθι άδειο. «Να, μάνα, το καλάθι σου, όπως μου το ’δωσες. Σου την έκανα την χάρη. Βλέπεις εσύ να έχει νερό μέσα;», λέει ο γιατρός.
«Ευχαριστώ, γιέ μου, που μ’ άκουσες. Βλέπεις όμως εσύ το καλάθι όπως σου το ’δωσα»; Απαντάει η μάνα. «Έιναί, μόνο που είναι βρεγμένο». «Βλέπεις λοιπόν, γιέ μου, ότι δεν είναι το ίδιο, όπως σου το ’δωσα; Το πήρες στεγνό, κατάξερο και μου το ’φερες μουσκεμένο. Έτσι κι εγώ πηγαίνω αγράμματη στην εκκλησία, δεν φέρνω τη σοφία της, αλλά είμαι δροσισμένη άπ’ τη χάρη της και αυτό με συντηρεί τόσα χρόνια και κατάφερα με τη χάρη Της να σε σπουδάσω.

Τότε κατάλαβε ο γιατρός ότι ο Θεός «εμώρανε την σοφίαν του κόσμου τούτου… και τα μωρά του κόσμου εξελέξατο…» κι έβαλε μετάνοια στη μάνα του και πήγαν ύστερα μαζί στην εκκλησία κι ευχαρίστησαν την Παναγία.

Παρασκευή 23 Ιουνίου 2023

Τέσσερις μοναχοί του Άγιου Όρους προσέφυγαν στο ΣτΕ: Ζητούν την κατάργηση του αστυνομικού τμήματος.


Στην προσφυγή τους σημειώνουν πως στη χερσόνησο του Άθω παρατηρείται μηδενική εγκληματικότητα και δεν δικαιολογείται αυξημένη αστυνομική παρουσία

Τέσσερις μοναχοί του Αγίου Όρους, που εγκαταβιούν σε διαφορετικά κελλιά της μοναστικής Πολιτείας, κατέθεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας αίτηση ακύρωσης της απόφασης με την οποία ιδρύθηκε και ήδη λειτουργεί Αστυνομική Διεύθυνση στη χερσόνησο του Άθω.

Υποστηρίζουν ότι η λειτουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας που υπάγεται απ’ ευθείας στο αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. είναι αντισυνταγματική και παραβιάζεται το Αυτοδιοίκητο του Αγίου Όρους, καθώς σύμφωνα με τον Καταστατικό Χάρτη το μέχρι πρότινος αστυνομικό τμήμα των Καρυών και οι αρμοδιότητές του υπαγόταν στον πολιτικό διοικητή του Αγίου Όρους, δηλαδή στο υπουργείο Εξωτερικών. Τονίζουν ότι το Περιβόλι της Παναγιάς με την απόφαση ίδρυσης της διευρυμένης αστυνομικής υπηρεσίας αντιμετωπίζεται ως κοινό τμήμα της περιφέρειας και όχι ως αυτοδιοίκητη αυτοτελής περιοχή, σε αντίθεση με όλους τους νόμους και τα διατάγματα.

«Με τις διατάξεις αυτές τροποποιείται θεμελιακά το συνταγματικά κατοχυρωμένο Αυτοδιοίκητο του Αγίου Όρους και στην ουσία καταργείται αυτό, ενώ οι ρυθμίσεις αυτές, σε κάθε περίπτωση λαμβάνονται χωρίς να ληφθεί υπόψη η θέση της Ιεράς Κοινότητας», σημειώνουν οι τέσσερις μοναχοί στην αίτηση ακύρωσης που κατέθεσαν μετά την απόφαση για την ίδρυση της Αστυνομικής Διεύθυνσης και η οποία συζητήθηκε πριν λίγες ημέρες στη διευρυμένη επταμελή σύνθεση του Συμβουλίου της Επικρατείας. «Παραβιάζεται το Αυτοδιοίκητο επειδή επιτρέπεται η άμεση παρέμβαση της αστυνομίας στον Άγιον Όρος», σημείωσε μιλώντας στη Voria.gr ο νομικός εκπρόσωπος των μοναχών που χειρίζεται την υπόθεση Σπύρος Κωνσταντόπουλος.

Τετάρτη 21 Ιουνίου 2023

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟ;;;;



Σε κάποιο αρχονταρίκι μιας μονής στο Άγιον Όρος ακολουθεί η παρακάτω συζήτηση

Καλησπέρα σας.
Καλησπέρα και σε σας.
Θα μείνετε μέρες στο μοναστήρι ;
Μόνο δύο μέρες.
Έχετε παιδιά;
Ναι,τρία. Να σας ζήσουν. Στον Χριστό είναι τα παιδιά σας ;

Το κριτήριο είναι ο Χριστός αλλά δεν μας ενδιαφέρει. Μας ενδιαφέρει να είναι «καλά» τα παιδιά μας εξωτερικά˙ σπουδές, γάμοι, καλοπέραση, χρήμα, να κυλάει καλά η επίγεια ζωούλα μας. Για τη σωτηρία ούτε λόγος. Δεν με ενδιαφέρει αν τα παιδιά μου είναι στον Χριστό, με απασχολεί απλά να συμπληρώσουν τα κουτάκια της ζωής, αυτά για τα οποία παλεύει ο κόσμος. Δηλαδή : Να μεγαλώσεις, να σπουδάσεις, να βρεις δουλειά, να παντρευτείς, να κάνεις παιδιά και στο τέλος να δεις εγγόνια και να τα χαρείς. Αν συμπληρώσεις αυτά τα κουτάκια πέτυχες! Αυτές οι καταστάσεις όμως δεν σώζουν από μόνες τους , δηλαδή δεν αρκεί απλά να κάνω έναν γάμο αλλά το που θα πάω τον γάμο. Στον αγιασμό ή στον γκρεμό; Δεν φτάνει να κάνω παιδιά, διότι και τα ζώα γεννούν , αλλά σημασία έχει πού θα οδηγήσω αυτή τη νέα ζωή που μου εμπιστεύτηκε ο Χριστός. Δυστυχώς δεν βλέπουμε τα πράγματα σύμφωνα με αυτόν τον τρόπο.
Δεν θέλουμε να δούμε τα παιδιά μας με κριτήριο τον Χριστό, διότι μας πονάει το θέμα, ιδιαίτερα αν τα παιδιά μας δεν είναι στον Δρόμο της σωτηρίας. Κάνουμε προσευχή να κάνει το παιδί μας έναν καλό γάμο για να το «αποκαταστήσουμε», αλλά δεν βάζουμε το γόνατο κάτω στην προσευχή για να ανοίξει ο Χριστός την καρδιά του και να μπει στον δρόμο της σωτηρίας.
Το ότι σαν γονείς θα δώσουμε όλοι λόγο αν οδηγήσαμε τα παιδιά μας στην σωτηρία , όπως φυσικά και οι ανάδοχοι για τα πνευματικά τους παιδιά δεν μας ενδιαφέρει.
Οι περισσότεροι γονείς έχουν τον λεγόμενο γονεϊκό «εγωϊσμό». Αν πεις ότι κάτι κάνουν λάθος τα παιδιά τους ή οι ίδιοι στη διαπαιδαγώγηση, σε φάγανε . Δεν θέλουν να ακούσουν την αλήθεια, θέλουν να διαμορφώσουν τα παιδιά σύμφωνα με ένα κοσμικό μοντέλο του εγωϊσμού τους.
Ποιος ενδιαφέρεται αν το παιδί του εξομολογείται ; Αν είναι στον δρόμο του Θεού ; Και αν δεν είναι, ποιος γονιός γονατίζει κάθε βράδυ για να παρακαλέσει τον Χριστό; Δεν μας ενδιαφέρει η ψυχή του παιδιού μας , μας ενδιαφέρει απλά το σώμα του ώστε αν συμβεί κάτι να το πάμε στον γιατρό και εξωτερικά κοινωνιολογικά χαρακτηριστικά. Από την άλλη, αν υπάρχουν ευθύνες σε μας δεν τις βλέπουμε και αν το πράγμα φτάσει στον γκρεμό λέμε την φράση «Εμ τι να κάνουμε, έτσι βγήκε, εγώ εξάλλου του έδωσα τα πάντα». Φυσικά στη λέξη πάντα, δεν είναι ο Χριστός, αλλά η υλική κτίση (ντύσιμο, φαγητό, σπουδές, βόλτες, χρήματα, χαβαλές).

Ο ΑΒΒΑΣ ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΝΙΟ...

ΔΙΗΓΗΘΗΚΕ ο άββάς Μακάριος ότι, περπατώντας κάποτε στην έρημο, βρήκε πεσμένο στο χώμα το κρανίο ενός νεκρού. και καθώς το σκούντησε με το φοινικένιο
ραβδί του, άκουσε φωνή άπ' αυτό. το ρώτησε: Ποιος είσαι συ;
Εγώ, αποκρίθηκε το κρανίο, ήμουν αρχιερέας των ειδώλων και των ειδωλολατρών πού έμεναν σ' αυτόν τον τόπο. Κι εσύ είσαι ο πνευματοφόρος Μακάριος. Μάθε λοιπόν ότι οποιαδήποτε ώρα σπλαχνιστείς όσους βρίσκονται στην κόλαση και προσευχηθείς γι' αυτούς, παρηγορούνται λίγο.
Ποία είναι ή παρηγοριά και Ποία ή κόλαση; ρώτησε ο γέροντας.
Όσο απέχει ο ουρανός από τη γη, απάντησε το κρανίο, τόσο είναι το βάθος της φωτιάς πού βρίσκεται από κάτω μας σ' αυτή τη φωτιά είμαστε χωμένοι από τα πόδια μέχρι το κεφάλι μας. Και δεν μπορεί κανείς με το πρόσωπό του ν' αντικρίσει το πρόσωπο του αλλού, γιατί οι ράχες μας είναι κολλημένες μεταξύ τους. Όταν λοιπόν προσεύχεσαι για μας, βλέπει λιγάκι ο ένας το πρόσωπο του αλλού. Αυτή είναι ή παρηγοριά.
Μόλις άκουσε αυτά ο γέροντας, αναστέναξε βαθιά και είπε:
Αλίμονο στη μέρα πού γεννήθηκε ο άνθρωπος ο αμαρτωλός.
Καλύτερα θα ήταν να μην είχε γεννηθεί, όπως είπε και για τον 'Ιούδα ο Κύριος (Ματθ. 26:24).
Ύστερα στράφηκε προς το κρανίο: - Υπάρχει άλλο χειρότερο βάσανο; - Κάτω από μας υπάρχει μεγαλύτερη κόλαση. - και ποιοι βρίσκονται εκεί;
- Εμείς, είπε το κρανίο, μιας και δεν γνωρίσαμε το Θεό, ελεούμαστε έστω και λίγο. Αυτοί όμως πού γνώρισαν το Θεό και μετά τον αρνήθηκαν και δεν έκαναν το θέλημά Του, αυτοί βρίσκονται κάτω από μας και κολάζονται χειρότερα. Πήρε λοιπόν ο γέροντας το κρανίο, το έχωσε στο χώμα και προχώρησε.

Φώτης Κόντογλου ---Ασάλευτο θεμέλιο


Σήμερα νομίζεται καλός σε όλα, όποιος είναι αδιάφορος, όποιος δεν νοιάζεται για τίποτα, όποιος δεν νιώθει καμιά ευθύνη. Αλλιώς τον λένε σωβινιστή, τοπικιστή, μισαλλόδοξο, φανατικό. Όποιος αγαπά την χώρα μας, τα ήθη και έθιμα μας, την παράδοση μας, την γλώσσα μας, θεωρείται οπισθοδρομικός. Οι αδιάφοροι παιρνούν για φιλελεύθεροι άνθρωποι, για άνθρωποι που ζούνε με το πνεύμα της εποχής μας, που έχουν για πιστεύω την καλοπέραση, το εύκολο κέρδος, τις ευκολίες, τις αναπαύσεις, κι ας μην απομείνει τίποτα που να θυμίζει σε ποιό μέρος βρισκόμαστε, από που κρατάμε, ποιοι ζήσανε πριν από μας στην χώρα μας. Η ξενομανία μας έγινε τώρα σωστή ξενοδουλεία, σήμερα περνά για αρετή, κι όποιος έχει τούτη την αρρώστεια πιο βαρειά παρμένη, λογαριάζεται για σπουδαίος άνθρωπος.
 

Η Ελλάδα έγινε ένα παζάρι που πουλιούνται όλα, σε όποιον θέλει να το αγοράσει.
Καταντήσαμε να μην έχουμε απάνω μας τίποτα ελληνικό, από το σώμα μας ίσαμε το πνεύμα μας. Το μασκάρεμα άρχισε πρώτα από το πνεύμα, και ύστερα έφθασε και στο σώμα. Περισσότερο αντιστάθηκε σε αυτή την παραμόρφωση ο λαός και βαστάξε καμπόσο, μα στο τέλος τον πήρε το ρεύμα και πάει και αυτός. Μάλιστα είναι χειρότερος από τους γραμματισμένους. Τώρα μαϊμουδίζει τα φερσίματα και τις κουβέντες που βλέπει στον κινηματογράφο, έγινε αφιλότιμος και αδιάντροπος. Ενώ πρώτα ξεχώριζε από άλλες φυλές, γιατί ήταν σεμνός, φιλότιμος, ντροπαλός, καλοδεκτικός, τώρα έγινε αγνώριστος. Τα όμορφα χαρακτηριστικά του σβήνουνε μέρα με την μέρα. Και οι λιγοστοί που διατηρούνε ακόμη λίγα σημάδια από την ομορφιά της ελληνικής ψυχής, παρασέρνονται σε αυτή την παραμόρφωση από τους πολλούς, που είναι οι έξυπνοι, οι συγχρονισμένοι, οι μοντέρνοι, αλλά που είναι στ' αληθινά οι αναίσθητοι και οι αποκτηνωμένοι. Οι καλοί ντρέπονται γιατί είναι καλοί, συμμαζεμένοι και με ανατροφή. Οι άλλοι τους λένε καθυστερημένους. Συμπαθητικός άνθρωπος δύσκολα βρίσκεται πια σήμερα στον τόπο μας. Η μόδα είναι να είναι κανείς αντιπαθητικός, κρύος, άνοστος και μάγκας. Μάλιστα όπως όλα φραγκέψανε, φράγκεψε και ο μάγκας. 

Δευτέρα 19 Ιουνίου 2023

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ;;;


Απαντηση στο ερωτημα:

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ;;;
<<Aισχρόν γαρ εστίν γυναιξί λαλείν εν Εκκλησία>>
(Α΄Κορινθ.ιδ΄35)
Ο Ιεροψάλτης μέσω των ύμνων διδάσκει,κηρύττει,κατηχεί,προσεύχεται και Θεολογεί με την βοήθεια της Βυζαντινής μουσικής.
Γι’αυτό και η Εκκλησία, τους συμπεριλαμβάνει στον κατώτερο κλήρο και θέσπισε και ιερούς κανόνες εκτέλεσης των καθηκόντων του.
Μπορεί και μια γυναίκα να κηρύττει ψάλλοντας στην Εκκλησία;
Ο ίδιος ο Κύριός μας έδωσε την αποστολή, το δικαίωμα και την ευθύνη του κηρύγματος και της διδασκαλίας των θείων λόγων του , μόνο στους μαθητές του, άνδρες δηλαδή παρόλο που είχε και μαθήτριες.(Ματθ.κη΄16-20).
Ο Μέγας Απόστολος των εθνών Παύλος γράφει.<<Σε όλες τις Εκκλησιαστικές συνάξεις οι γυναίκες σας να σιωπούν, γιατί είναι αίσχος στην γυναίκα να ομιλεί σ’αυτήν>>.πόσον μάλλον θα λέγαμε να συλλειτουργεί ψάλλοντας;
Και στην (Α΄Τιμ.β΄11-12 ).
<<Η γυναίκα να μαθαίνει με κάθε υποταγή.
Δεν επιτρέπω να διδάσκει>>.
Από τα παραπάνω φαίνεται ότι στην Κόρινθο οι γυναίκες αποπειράθηκαν να πετύχουν ισότητα στο κήρυγμα.Η δε ερμηνεία <<Εκκλησιαστική σύναξη >>είναι η λέξη Εκκλησία.
Οι Αποστολικές Διαταγές ένα από αρχαιότερα και βασικά βιβλία της Ορθοδοξίας μας διδάσκουν.<<Δεν επιτρέπουμε στην γυναίκα να διδάσκει σε Εκκλησιαστική σύναξη πιστών,αλλά μόνο να προσεύχεται…ο ίδιος ο διδάσκαλος μας …που έστειλε εμάς τους δώδεκα …δεν έστειλε πουθενά γυναίκες να κάνουν κήρυγμα αν και είχε πολλές …μαζί μας και η Μητέρα του και η Μαγδαληνή και η Μαρία και η Σαλώμη κι άλλες.Διότι αν υπήρχε ανάγκη θα διέταζε να κατηχούν μαζί μας.(Γ΄6.1).
Ο Σοφός ασκητής της Αιγύπτου (313-398 μ.χ)και Μέγας διδάσκαλος της Θεολογικής σχολής του Αγ.Αθανασίου και στενός συνεργάτης του Δίδυμος ο Αλεξανδρινός γράφει στο (Περί Τριάδος ΜIGNE 39.989 Α) τα ίδια ακριβώς.

Τί συμβολίζουν τά σήμαντρα καί τά τάλαντα


Πριν τη διάδοση της καμπάνας ήταν σε χρήση τα σήμαντρα, τόσο στα Μοναστήρια όσο και στους ενοριακούς Ναούς.Κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, επανήλθε η χρήση τους, καθώς απαγορεύτηκε ο χτύπος της καμπάνας.Σήμερα είναι σε χρήση μόνον στα Μοναστήρια. Ανάλογα με την Ακολουθία του νυχθημέρου, είναι σε χρήση
και το αντίστοιχο σήμαντρο.
Με αυτή την ονομασία αναφέρονται:
α) Το τάλαντο ή χειροσήμαντρο, το οποίο είναι μια μακρόστενη σανίδα που στις άκρες μπορεί να έχει τρείς ή πέντε οπές. Οι τρείς οπές συμβολίζουν τον Τριαδικό Θεό, ενώ οι πέντε οπές, σε σχήμα Σταυρού, τις ανθρώπινες αισθήσεις που πρέπει να είναι σε εγρήγορση.
Ο ήχος συμβολίζει την διδασκαλία της Παλαιάς Διαθήκης, τα βήματα του Θεού μέσα στον Παράδεισο, όταν επισκεπτόταν τους πρωτοπλάστους αλλά, και το κάλεσμα του Νώε για την είσοδο των ζώων κατά ζεύγη στην κιβωτό.
Παλαιά Διαθήκη, Γένεση – Κεφάλαιο 3, Στίχοι 8 – 10..«Και άκουσαν τη φωνή τού Κυρίου τού Θεού, να περπατάει στον παράδεισο προς το δειλινό· και ο Αδάμ και η γυναίκα του κρύφτηκαν από το πρόσωπο του Κυρίου τού Θεού, ανάμεσα στα δέντρα τού παραδείσου. Και ο Κύριος ο Θεός κάλεσε τον Αδάμ, και του είπε: Πού είσαι; Κι εκείνος είπε: Άκουσα τη φωνή σου στον παράδεισο, και φοβήθηκα, επειδή είμαι γυμνός· και κρύφτηκα».
Το τάλαντο είναι και μονάδα βάρους καθώς και νομισματική υποδιαίρεση, που χρησιμοποιούσαν οι Αιγύπτιοι, οι Εβραίοι, οι Έλληνες οι Ρωμαίοι.
Το τάλαντο ως μονάδα βάρους, συμβολικά μεταφέρεται και καθορίζει το βάρος των αγαθών έργων και της πίστης για τη σωτηρία της ψυχής.
β) Το μεγασήμαντρο ή κόπανος είναι μια κρεμαστή χοντρή μακρόστενη σανίδα, που έχει και αυτή στις άκρες τρείς ή πέντε οπές, συμβολίζοντας αντίστοιχα τον Τριαδικό Θεό και τις πέντε ανθρώπινες αισθήσεις, οι οποίες πρέπει να είναι σε εγρήγορση. Ο ήχος συμβολίζει την διδασκαλία την Καινής Διαθήκης, την παρουσία του ενανθρωπήσαντος Θεού στην γη και το κήρυγμά Του, καθώς και το δοθέν τάλαντο, το οποίο πρέπει να αξιοποιήσει ο άνθρωπος, σύμφωνα με την παραβολή των ταλάντων.
γ) Το αγιοσίδερο είναι μεταλλικό σήμαντρο, που με τον ήχο του συμβολίζει και υπενθυμίζει την σάλπιγγα του Αγγέλου, η οποία θα ακουστεί κατά την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου, την φωνή του Θεού που θα αποδώσει στον κάθε άνθρωπο την δίκαιη κρίση Του.

Πέμπτη 15 Ιουνίου 2023

Θέλουν να μας τσιπάρουν όλους μέχρι το 2027.

Ο αντίχριστος και τα πεισθήνεια όργανα του βιάζονται να μας τσιπάρουν για να επισπεύσουν τον ερχομό του αφεντικού τους.
 
 

 

Τετάρτη 14 Ιουνίου 2023

Ο “Οφθαλμός” του Θεού και τα μάτια των άνθρώπων...


Διαφορετικά βλέπουν τα μάτια των ανθρώπων και διαφορετικά ο Θεός. Λέγει ο Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος:
Αποτέλεσμα εικόνας για Ο “Οφθαλμός” του Θεού και τα μάτια των άνθρώπων...«Είδα άνθρωπον που φανερά αμάρτησε, αλλά μυστικά μετενόησε. Καί αυτόν που εγώ τον κατέκρινα ως ανήθικον, ο Θεός τον θεωρούσε αγνόν, διότι με την μετάνοιάν του Τον είχε εξευμενήσει πλήρως».
Εις την παρούσαν ζωήν, ο ένας, μικρός ή μεγάλος, θα κρίνεται πάντοτε από τους άλλους. Εις την μέλλουσαν όμως ζωήν, οι πολλοί, δηλαδή οι πάντες, θα κριθούμε από τον Έναν! Τον Θεόν. Η απόφασις διά τους πολλούς θα είναι τότε η ετυμηγορία του Ενός. Εδώ, εις αυτήν την ζωήν, οι κρίσεις των ανθρώπων διά τους άλλους στηρίζονται σε ο,τι βλέπουν μόνον ως θεατές. Η κρίσις του Θεού δι᾽ όλους μας όμως, βασίζεται εις όσα Εκείνος γνωρίζει, ως τέλειος καρδιογνώστης.
Δεν πρέπει ποτέ να κρίνωμε, ούτε να περιφρονούμε κανέναν.

Λέγει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: «Αν βλέπης τον αδελφόν σου εις τον δρόμον της αμαρτίας, ρίψε εις τους ώμους του τον μανδύαν της αγάπης σου», και πρέπει «να αγαπάμε τον αμαρτωλόν, και να μισούμε μόνον την αμαρτίαν».
Εις τα σπλάχνα οικτιρμών που ζητούμε από τον Θεόν διά τις ιδικές μας αμαρτίες, οφείλομε να καταθέσωμε και την ιδικήν μας ευσπλαχνίαν προς τους συνανθρώπους μας. Καί ας μην λησμονούμε, ότι είμεθα όλοι αμαρτωλοί και φέρομε μέσα μας την ανθρωπίνην πεπτωκυίαν φύσιν μας, την πεσμένην φύσιν μας. Εις το σφάλμα που έπεσε σήμερα κάποιος, αύριο ημπορεί να πέσωμε εμείς.
 www.diakonima.gr

Ωφέλειες από την υμνολογία και ψαλμωδία (Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου)


Αυτό κυρίως είναι γνώρισμα ψυχής ευλαβικής, αφού απαλλαγεί από κοσμικές φροντίδες, να είναι αφοσιωμένη στους ύμνους προς το Θεό. Γιατί θα ήταν αισχρό, ο λογικός άνθρωπος, το πολυτιμότερο από όλα τα ορατά δημιουργήματα, να υπολείπεται της κτίσεως ως προς τη δοξολογία του Θεού· θα ήταν δε όχι μόνον αισχρό, αλλά και παράλογο. Τους ιερούς ύμνους τους γεννά η ευλάβεια της ψυχής, τους τρέφει η αγαθή συνείδηση και τους δέχεται στα ουράνια ταμεία ο Θεός. Όταν αναπέμπουμε στο Θεό τους θείους ύμνους, πρέπει να τους προσφέρουμε με μεγάλο σεβασμό και συστολή και στολισμένοι με ευλάβεια. Γνωρίζετε βέβαια, ότι και σήμερα των μεν άλλων βιβλίων δεν είναι στους πολλούς γνωστό ούτε το όνομά τους, το βιβλίο όμως των Ψαλμών όλοι το έχουν στο στόμα τους, και μάλιστα αυτές ακριβώς τις ωδές· έτσι από τα ίδια τα πράγματα, αποδεικνύεται, πόσο μεγάλο είναι το κέρδος από τη μελωδία. Η ψαλμωδία είναι αιτία αναρίθμητων αγαθών. Γιατί απομακρύνει τη σκέψη από τα γήινα και δίνει φτερά στην ψυχή, μας ανακουφίζει και μας μεταρσιώνει (μας ανεβάζει πάνω από το φθαρτό τούτο κόσμο). «Υμνολογείτε τον Κύριο, γιατί είναι αγαθός ο Κύριος· ψάλετε ύμνους δοξολογίας στο Όνομά Του, γιατί αυτό είναι ωφέλιμο». Αυτό το λέει, για να δείξει, ότι το πράγμα αυτό καθ’ εαυτό έχει και κάποια ωφέλεια μαζί με την ευχαρίστηση. Γιατί το πρωταρχικό κέρδος απ’ αυτό το πράγμα είναι, ότι αναπέμπει κανείς ύμνους στο Θεό, το ότι καθαρίζει την ψυχή του, το ότι ανεβάζει το λογισμό του, το ότι διδάσκεται ακριβή δόγματα, το ότι φιλοσοφεί για τα παρόντα και τα μέλλοντα. Έχει δε, μαζί με αυτά, από τη μελωδία και μεγάλη ευχαρίστηση και κάποια παρηγοριά και ανακούφιση, και η μελωδία κάνει σεμνό αυτόν που ψάλλει. Αν ψέλνεις αληθινά (με την καρδιά σου) τους θείους ύμνους, και μάλιστα τον ψαλμό εκείνο, που έψελνε ο Δαυίδ:

Δευτέρα 12 Ιουνίου 2023

ΟΗΕ ΚΑΙ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ...ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΦΡΙΞΤΕ .

Η ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΤΟ GOOGLE ΟΠΟΤΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΣΤΕ ΜΑΣ ΚΑΠΟΙΑ ΛΑΘΑΚΙΑ...

sex-ed-διαμαρτυρία-ράλι
Μερικοί τους υποστηρίζουν με ενθουσιασμό, άλλοι τους απορρίπτουν με τρόμο. Ακόμα σχετικά άγνωστο στο κοινό, τα προγράμματα «ολοκληρωμένης εκπαίδευσης σεξουαλικότητας» που υποστηρίζονται από τον ΟΗΕ και τον ΠΟΥ σπάνια αφήνουν εκείνους που αφιερώνουν χρόνο για να τους ενδιαφέρουν. Βεβαιωθείτε ότι κάθεστε καλά, πάρτε μια βαθιά ανάσα - και προετοιμαστείτε για ένα σοκ.
Η τρανσεξουαλικοποίηση των παιδιών προεφηβικής ηλικίας: μια σημαντική τάση στο κίνημα των ΛΟΑΤ , απόλυτα συμβατή με τα προγράμματα «σεξουαλικής εκπαίδευσης» της ΠΟΥ.
Μεταξύ των ηλικιών 0 και 4, ενημερώστε για την  «ικανοποίηση που σχετίζεται με το άγγιγμα του σώματος κάποιου» και τον πρώιμο βρεφικό αυνανισμό ». Ταυτόχρονα, θα πρέπει να μάθετε να "εκφράζετε τις επιθυμίες σας" και να αναπτύσσετε "μια περιέργεια για τα σώματα των άλλων". Μετά από 4 χρόνια, θα είμαστε σίγουρα ώριμοι για το πραγματικό "σεξουαλικό παιχνίδι" . [1] Θα είναι λοιπόν θέμα ενημέρωσης το συντομότερο δυνατόν σχετικά με τη "φιλία και αγάπη με άτομα του ίδιου φύλου". Μεταξύ 6 και 9 ετών, θα ανακαλύψουμε τα «σεξουαλικά τους δικαιώματα», καθώς και τη «θετική επίδραση της σεξουαλικότητας στην υγεία και την ευημερία». Θα είναι επίσης απαραίτητο να συνεχίσετε να μελετάτε την τεχνική του «αυνανισμού», ενώ μαθαίνετε να «αποδέχεστε την ποικιλία των τρόπων ζωής».Μεταξύ των ηλικιών 9 και 12, θα πρέπει να είστε σε θέση να "περιγράψετε τον βιασμό" και άλλη σεξουαλική βία [2] , εκτός από την ενημέρωση σχετικά με τα διάφορα πιθανά "μεγέθη" των ανδρικών και θηλυκών γεννητικών οργάνων. Σε αυτό το στάδιο, προφανώς θα μάθαμε ότι είναι επιβλαβές να παραμένουμε «σιωπηλοί» ή να παραμένουμε σε «άρνηση» ως προς τον «σεξουαλικό προσανατολισμό» του. Μεταξύ 12 και 15 ετών θα προστεθεί το ζήτημα της «εγκυμοσύνης σε ζευγάρια του ίδιου φύλου», καθώς και του «ταυτότητας φύλου». (Εκτός αυτού, δεν θα ήταν αυτή η ιδανική στιγμή για να ξεκινήσετε μια "ορμονική θεραπεία";). Και για να δώσουμε στους λιγότερο έξυπνους, η ευκαιρία τους θα διδαχθεί ακόμα να «βγει» ομο- ή αμφιφυλόφιλος ακόμη και μετά από 15 χρόνια!

Ο Ἅγιος Ἀνδρέας ὁ διά Χριστόν Σαλός συνομιλεί με τον δαίμονα.

 

Καθώς συζητοῦσαν ὁ Ἅγιος Ἀνδρέας ὁ διά Χριστόν Σαλός μέ τόν ὑποτακτικό του Ἐπιφάνιο, ἕνας δαίμονας πού μόνο ὁ ὅσιος Ἀνδρέας τόν ἔβλεπε, στεκόταν ἐκεῖ καί ἑτοίμαζε παγίδα γιά τόν Ἐπιφάνιο.
Φύγε ἀπο δῶ, πονηρέ καί ἀκάθαρτε! τοῦ λέει ὁ ὅσιος.
Πιό πονηρός καί πιό δολερός ἀπό σένα δέν ὑπάρχε
ι ἄλλος σ' αὐτή τήν πόλη,ἀποκρίθηκε ὁ δαίμονας.
Κι ἄν θέλεις νά σοῦ πῶ τήν ἀλήθεια, θά ἔρθει καιρός πού θά χάσω τήν τέχνη μου, γιατί οἱ ἄνθρωποι θά γίνουν πιό πονηροί ἀπό μᾶς τούς δαίμονες.
Τότε τά μικρά παιδιά θά εἶναι πολύ πιό πονηρά ἀπ' ὅσο εἶναι σήμερα οἱ μεγάλοι.
Ἔτσι, θά πάψουμε πιά νά πολεμᾶμε τούς ἀνθρώπους, μιᾶς καί ἀπό μόνοι τους θά γνωρίζουν τήν πονηριά.
Καί ποῦ τό ξέρεις; ρώτησε ὁ ὅσιος.
Ὁ πατέρας μας πού κάθεται στόν ἅδη, ἔχει μεγάλη πείρα.
Πολλά ξέρει καί πολλά προβλέπει.
Ἔτσι διδάσκει κι ἐμᾶς.
Ἡ δική μας φύση, βλέπεις, δέν ξέρει τίποτα.
Μέ ποιές ἁμαρτίες χαίρεστε περισσότερο ἐσεῖς οἱ δαίμονες;
Μέ τήν εἰδωλολατρία,τή μαγεία καί τή φαρμακεία.
Ἰδιαίτερα, βέβαια, μέ τόν φόνο, καθώς καί μέ τόν φθόνο, καί τή μνησικακία, πού ὁδηγοῦν καί σέ πολλά ἄλλα κακά.
Ἐπίσης, μέ την ὁμοφυλοφιλία και τη μοιχεία.
Ἄν κάποιος ἀπαρνηθεῖ τά πάθη σας καί πλησιάσει μετανοημένος τόν Κύριο, τί νιώθετε;
Καλά, δέν ξέρεις ὅτι αὐτό μᾶς προξενεῖ ἀηδία καί ὀργή;
Ὡστόσο, ὅσο ζεῖ ὁ ἄνθρωπος, ἐλπίζουμε ὅτι θά ἐπιστρέψει σ' ἐμᾶς, γιατί πολλοί εἶναι ἐκεῖνοι πού μᾶς πρόδωσαν πρόσκαιρα, ἀλλά ἀργά ἤ γρήγορα ἦρθαν πάλι κοντά μας.
Ὅταν τ' ἄκουσε αὐτά ὁ ἅγιος, τόν φύσηξε, κι ἀμέσως ἔγινε ἄφαντος.
Άγιος Ανδρέας ο διά Χριστόν σαλός

Ο ΠΟΥ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέγραψαν την παγκόσμια συμφωνία για το ψηφιακό διαβατήριο εμβολίων!

Ο ΠΟΥ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέγραψαν την παγκόσμια συμφωνία για το ψηφιακό διαβατήριο εμβολίων!

Σύμφωνα με έκθεση της Euractiv τη Δευτέρα 5 Ιουνίου, η Επίτροπος Υγείας της ΕΕ Στέλλα Κυριακίδη και ο επικεφαλής του ΠΟΥ Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέσους υπέγραψαν μια συμφωνία για την αναβάθμιση του συστήματος ψηφιακής πιστοποίησης της ΕΕ για τον COVID-19 που θα χρησιμοποιηθεί παγκοσμίως στην μελλοντικές κρίσεις υγείας.

Ο στόχος, όπως λένε, είναι η δημιουργία ενός παγκόσμιου συστήματος για τη διευκόλυνση της παγκόσμιας κινητικότητας και την προστασία των πολιτών σε όλο τον κόσμο από συνεχείς και μελλοντικές απειλές για την υγεία. 

Η European Conservative αναφέρει: Όπως ήταν αναμενόμενο, η ανακοίνωση πυροδότησε άμεσες αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ειδικοί και πολιτικοί προειδοποίησαν για τις τρομακτικές συνέπειες που θα μπορούσε να έχει ένα τέτοιο σύστημα. « Το βλέπεις; … Μια ακόμη «θεωρία συνωμοσίας» γίνεται πραγματικότητα!». Είπε η Γερμανίδα ευρωβουλευτής Christine Anderson (ID) στο Twitter . Και πρόσθεσε:

Κυριακή 11 Ιουνίου 2023

Η νηστεία των Αγίων Αποστόλων

Από την  Δευτέρα μετά την Κυριακή των Αγίων Πάντων αρχίζει η νηστεία των Αγίων Αποστόλων, η νηστεία δηλαδή που είναι αφιερωμένη στους Αγίους Αποστόλους και η διάρκειά της ποικίλει αναλόγως με την ημερομηνία τελέσεως της εορτής τού Πάσχα από την οποία εξαρτάται η έναρξή της, δηλαδή η Κυριακή των Αγίων Πάντων.
 

Η νηστεία αυτή είναι αρχαιοπαράδοτος στην Εκκλησία μας. Πρώτος ο Μέγας Αθανάσιος αναφέρει νηστεία μιάς εβδομάδος μετά την Πεντηκοστή. «Τη γαρ εβδομάδι μετά την αγίαν πεντηκοστήν ο λαός νηστεύσας εξήλθε περί το κοιμητήριον εύξασθαι» (εγράφη περί το 357).


Αυτός μεν αναφέρει την νηστεία αυτή αμέσως μετά την Πεντηκοστή, αλλά το βιβλίο των Αποστολικών Διαταγών, το οποίο έχει γραφεί πενήντα περίπου έτη αργότερα και απηχεί αποστολοπαράδοτες εντολές και συνήθειες, την αναφέρουν μία εβδομάδα μετά την Πεντηκοστή, δηλαδή μετά την εορτή των Αγίων Πάντων. «Μετά ουν το εορτάσαι υμάς την πεντηκοστήν εορτάσατε μίαν εβδομάδα και μετ’ εκείνην νηστεύσατε μίαν, δίκαιον γαρ και ευφρανθήναι επί τη εκ Θεού δωρεά και νηστεύσαι μετά την άνεσιν». Όπως φαίνεται από το χωρίο των Αποστολικών Διαταγών, η περί ης ο λόγος νηστεία σχετιζόταν με την χαρμόσυνη περίοδο από το Πάσχα μέχρι την Πεντηκοστή, μετά την οποία έπρεπε να επέλθει κάποιας μορφής αντίδραση, ώστε να μετριασθεί η χαρμόσυνη διάθεση.

Ἡ πνοὴ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ( Ἁγίου Ἰννοκεντίου Μόσχας)

Ἁγίου Ἰννοκεντίου Μόσχας  Η ΠΝΟΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ


Ὁ ἅγιος Ἰννοκέντιος (Βενιαμίνωφ, 1707-1879), εἶναι μία λαμπρὴ ἱεραποστολικὴ 
καὶ ἀρχιερατικὴ μορφὴ τῆς ρωσικῆς ἐκκλησιαστικῆς ἱστορίας. Ἀφοῦ ἀφιέρωσε σαράντα πέντε ὁλόκληρα χρόνια τῆς ἐπίγειας ζωῆς του στὸν εὐαγγελισμὸ τῶν εἰδωλολατρικῶν ἐθνοτήτων τῆς Ἄπω Ἀνατολῆς, τὰ δεκαεπτὰ ὡς ἱερέας (1823-1840) καὶ τὰ εἴκοσι ὀκτὼ ὡς ἐπίσκοπος Καμτσάτκας, Κουρίλων καὶ Ἀλεουτίων Νήσων (1840-1868), ἀνῆλθε στὸν μητροπολιτικὸ θρόνο τῆς Μόσχας (1868), ὅπου παρέμεινε ὡς τὴν ὀσιακὴ κοίμησή του, τὸ 1879, ἐπιτελώντας ἕνα μεγαλόπνοο καὶ ἐντυπωσιακὸ ποιμαντικὸ ἔργο. Τὸ 1977 ἀνακηρύχθηκε ἐπίσημα ἅγιος ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας.
Ἀνάμεσα στὰ συγγραφικὰ πονήματα τοῦ ἁγίου Ἰννοκεντίου περιλαμβάνεται καὶ τὸ μικρὸ ἀλλὰ περίφημο ἔργο του «Ὑπόδειξη τοῦ δρόμου πρὸς τὴ βασιλεία τῶν οὐρανῶν». Τὸ βιβλίο αὐτό, μία συνοπτικὴ ὀρθόδοξη κατήχηση, γνώρισε καταπληκτικὴ ἐπιτυχία. Στὴ Ρωσία, ὡς τὸ 1917, ἔφτασε τὶς 47 ἐκδόσεις. Στὰ ἑλληνικὰ ἔχουν γίνει, ἀπὸ τὸ 1843 μέχρι σήμερα, τουλάχιστον πέντε διαφορετικὲς μεταφράσεις του, ὁρισμένες ἀπ' αὐτὲς μὲ ἐπανειλημμένες ἐκδόσεις.
Στὸ τεῦχος τοῦτο τῆς «Φωνῆς τῶν Πατέρων» ἐκδίδουμε, σὲ νεοελληνικὴ ἀπόδοση, τὸ τέταρτο μέρος τοῦ βιβλίου, ποὺ ἀναφέρεται στὸ Ἅγιο Πνεῦμα. Βασισμένος στὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας, ὁ θεόσοφος Ἱεράρχης, ἀπαντάει σὲ τρία βασικὰ ἐρωτήματα: α) Τί εἶναι τὸ Ἅγιο Πνεῦμα• β) πότε καὶ ποιοὶ Τὸ ἀποκτοῦν• γ) πῶς μποροῦμε νὰ Τὸ ἀποκτήσουμε κι ἐμεῖς.

Νέα ανασκόπηση 600 μελετών διαπιστώνει ότι τα lockdown «προκάλεσαν περισσότερο κακό παρά όφελος»

 


Τα lockdown «θα αφήσουν πίσω τους μια κληρονομιά βλάβης για εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους τα επόμενα χρόνια», σύμφωνα με τον Δρ Kevin Bardosh.

LifeSiteNews / ΚΟ. Η «ουσιαστική και ευρεία παράπλευρη ζημιά» των lockdown για τον κόβιντ σε όλο τον κόσμο ξεπέρασε κάθε όφελος που μπορεί να είχαν, σύμφωνα με μια νέα ανασκόπηση δημοσιεύσεων που έγινε από το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον.

                     

Η ανασκόπηση, που πραγματοποιήθηκε από τον εφαρμοσμένο ιατρικό ανθρωπολόγο Dr. Kevin Bardosh και χρηματοδοτήθηκε από την αγγλική φιλανθρωπική οργάνωση “Collateral Global”, «συνθέτει 600 δημοσιεύσεις με εστίαση σε μετα-αναλύσεις, συστηματικές ανασκοπήσεις, παγκόσμιες αναφορές και μελέτες πολλών χωρών» για τα ευρήματά τους σε δέκα συγκεκριμένα κατηγορίες βλάβης: «υγεία, οικονομία, εισόδημα, επισιτιστική ασφάλεια, εκπαίδευση, τρόπος ζωής, στενές σχέσεις, κοινότητα, περιβάλλον και διακυβέρνηση».

Διαπιστώθηκε «ουσιαστική» και «ευρείας κλίμακας» παράπλευρη ζημιά που «θα αφήσει πίσω της μια κληρονομιά βλάβης για εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους τα επόμενα χρόνια», συμπεριλαμβανομένης της αυξημένης «υπερβολικής θνησιμότητας εκτός του κόβιντ, επιδείνωσης της ψυχικής υγείας, παιδικής κακοποίησης και ενδοοικογενειακής βίας, διευρυνόμενης παγκόσμιας ανισότητας, της επισιτιστικής ανασφάλειας, χαμένων ευκαιριών στην εκπαίδευση, συμπεριφορών ανθυγιεινού τρόπου ζωής, κοινωνικής πόλωσης, αυξανόμενου χρέους, δημοκρατικής οπισθοδρόμησης και υποβάθμισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων».

Το πιο σημαντικό είναι ότι η ανασκόπηση βρίσκει «πιθανόν πολλές κόβιντ πολιτικές να προκάλεσαν περισσότερο κακό παρά όφελος, αν και απαιτείται περαιτέρω έρευνα για την αντιμετώπιση των ελλείψεων στη γνώση και τη διερεύνηση αντισταθμίσεων πολιτικής, ειδικά σε επίπεδο ανά χώρα», με το κύριο μάθημα να είναι ότι στο μέλλον οι πανδημίες πρέπει να αντιμετωπίζονται με ένα «ευρύτερο φάσμα εμπειρογνωμοσύνης» από εκείνες που κυριάρχησαν στην αντιμετώπιση του κόβιντ, κάτι που θα επέτρεπε μεγαλύτερη ποικιλομορφία προοπτικών και μεγαλύτερη εξέταση των ανταγωνιστικών ανησυχιών.

Η νέα δημοσίευση προσθέτει και συνοψίζει ένα μεγάλο προϋπάρχον σύνολο αποδεικτικών στοιχείων ότι οι περιορισμοί στην προσωπική και οικονομική δραστηριότητα που αναλήφθηκαν από πολλές χώρες το 2020 και μέρος του 2021 προκάλεσαν πολύ περισσότερο κακό παρά καλό, όσον αφορά την προσωπική ελευθερία και τα οικονομικά καθώς και τη δημόσια υγεία και ότι θα μπορούσαν να είχαν σωθεί ζωές μέσω πολύ λιγότερο επαχθών μεθόδων, όπως η προώθηση καθιερωμένων θεραπευτικών φαρμάκων, οι στενότερες προστασίες που εστιάζονται σε εκείνους που κινδυνεύουν περισσότερο (όπως οι ηλικιωμένοι και οι ανάπηροι) και η αύξηση της πρόσληψης βιταμίνης D.

                    

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο δικαστής του Ανωτάτου Δικαστηρίου των ΗΠΑ, Neil Gorsuch, έγραψε πρόσφατα μια γνώμη που προσδιορίζει τα μέτρα αντιμετώπισης του κόβιντ στην Αμερική ως «τις μεγαλύτερες εισβολές στις πολιτικές ελευθερίες στην ιστορία αυτής της χώρας σε καιρό ειρήνης, κατά της οποίας το Κογκρέσο, τα νομοθετικά σώματα των πολιτειών και τα δικαστήρια αμελούσαν σε μεγάλο βαθμό. προστασία των συνταγματικών δικαιωμάτων, της προσωπικής ελευθερίας και του κράτους δικαίου».

ΚΟ / πηγή

Κυριακή 4 Ιουνίου 2023

Τά χαρίσματα τοῦ Ἁγίου Πνεῦματος (Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος)

 


1. Εἶναι μεγάλα, ἀγαπητοί, καί ξεπερνοῦν κάθε ἀνθρώπινη λογική τά χαρίσματα πού μᾶς δώρησε σήμερα ὁφιλάνθρωπος Θεός. Γι᾿ αὐτό λοιπόν ἄς χαιρόμαστε ὅλοι μαζί καί χορεύοντας ἀπό χαρά ἄς ὑμνήσομε τόν Κύριό μας. Γιατί ἡ σημερινή ἡμέρα εἶναι γιά μᾶς ἑορτή καί πανήγυρη. Ὅπως δηλαδή ἡ μία ἐποχή διαδέχεται τήν ἄλλη καί τό ἕνα ἡλιοστάσιο τό ἄλλο, ἔτσι ἀκριβῶς καί στήν Ἐκκλησία ἡ μία ἑορτή διαδέχεται τήν ἄλλη καί μᾶς πηγαίνουν ἀπό τή μία στήν ἄλλη. Πρίν ἀπό λίγες ἡμέρες λοιπόν ἑορτάσαμε τό σταυρό, τό πάθος, τήνἀνάσταση, ὕστερα ἀπό αὐτά τήν ἀνάληψη τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ στόν οὐρανό. Σήμερα ὅμως συναντήσαμε τήν ἴδια τήν κορυφή τῶν ἀγαθῶν, φθάσαμε στή μητρόπολη τῶν ἑορτῶν, βρισκόμαστε στήν πραγματοποίηση τῆς ὑπόσχεσης τοῦ Κυρίου. «Γιατί ἄν ἐγώ φύγω», λέγει, «θά σᾶς στείλω ἄλλον Παράκλητο καί δέ θά σᾶς ἀφήσω ὀρφανούς» (Ἰω. 16, 7).
Εἴδατε ἐνδιαφέρον; εἴδατε ἄπειρη φιλανθρωπία; Πρίν ἀπό λίγες ἡμέρες ἀνέβηκε στόν οὐρανό, ξανακάθισε στό βασιλικό θρόνο, πῆρε τή θέση στά δεξιά τοῦ Πατέρα καί μᾶς χαρίζει σήμερα τήν παρουσία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί ἔτσι μᾶς δίνει τά ἄπειρα οὐράνια ἀγαθά. Γιατί, πές μου, ποιό ἀπό αὐτά πού συντελοῦν στή δική μας σωτηρία δέν τό ἔχει δώσει τό Ἅγιο Πνεῦμα; Αὐτό μᾶς ἀπαλλάσσει ἀπό τήν πνευματική δουλεία, μᾶς καλεῖστήν ἐλευθερία, μᾶς ὁδηγεῖ στήν υἱοθεσία καί, γενικά, μᾶς ξαναγεννᾶ ἀπό τήν ἀρχή, καί μᾶς ξεφορτώνει τό βαρύ καί ἀποκρουστικό φορτίο τῶν ἁμαρτιῶν. Μέ τή χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος βλέπουμε τούς πολλούς ἱερεῖς καί ἔχουμε τά τάγματα τῶν διδασκάλων. Ἀπό τήν πηγή αὐτή βγῆκε καί τό προφητικό χάρισμα καί ἡ δύναμη νά θεραπεύουν ἀσθένειες. Καί ὅλα τά ὑπόλοιπα, τά ὁποῖα στολίζουν συνήθως τήν Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ, ἀπό ἐκεῖἔχουν τήν προέλευση. Καί φωνάζει ὁ Παῦλος λέγοντας.«Ὅλα αὐτά τά χαρίσματα ἐνεργεῖ τό ἕνα καί μοναδικόἍγιο Πνεῦμα, τό ὁποῖο τά μοιράζει χωριστά στόν καθένα ὅπως θέλει» (Α´ Κορ 12, 11). Ὅπως θέλει, λέγει, ὄχιὅπως διατάχθηκε.μοιράζει, δέ μοιράζεται.ἔχει ἐξουσία, δέ βρίσκεται κάτω ἀπό ἐξουσία. Γιατί τήν ἴδια ἀκριβῶςἐξουσία, πού βεβαίωσε στόν Πατέρα, ἀναθέτει ὁ Παῦλος καί στό Ἅγιο Πνεῦμα. Καί ὅπως λέγει γιά τόν Πατέρα.«Ὁ Θεός εἶναι αὐτός πού ἐνεργεῖ τά πάντα σ᾿ ὅλους» (Α´ Κορ. 12, 6).ἔτσι καί γιά τό Ἅγιο Πνεῦμα.«Καί ὅλα αὐτά τά χαρίσματα», λέγει, «ἐνεργεῖ τό ἕνα καί μοναδικό Ἅγιο Πνεῦμα, τό ὁποῖο τά μοιράζει χωριστά στόν καθέναὅπως θέλει».
Εἶδες τέλεια ἐξουσία; Γιατί αὐτά πού ἔχουν τήν ἴδια οὐσία, εἶναι φανερό ὅτι ἔχουν καί τήν ἴδια ἐξουσία.καί αὐτά πού ἔχουν τήν ἴδια ἀξία, ἔχουν καί τήν ἴδια δύναμη καί τήν ἴδια ἐξουσία. Μέ τό Ἅγιο Πνεῦμα ἐπιτύχαμε τήνἀπαλλαγή ἀπό τίς ἁμαρτίες καί ξεπλύναμε κάθε ἀκαθαρσία. Μέ τή χάρη του ἀπό ἄνθρωποι γίναμε ἄγγελοι,ὅσοι πλησιάσαμε τή χάρη του, χωρίς ν᾿ ἀλλάξουμε τή φύση μας, ἀλλά, πράγμα πού εἶναι πολύ πιόἀξιοθαύμαστο, παραμένοντας στήν ἀνθρώπινη φύση δείχνουμε ἀγγελική συμπεριφορά.

Σάββατο 3 Ιουνίου 2023

Λόγος εις την Πεντηκοστήν ...(Αγ. Γρηγόριος Παλαμάς)


Όταν συμπληρωνόταν η πεντηκοστή ημέρα μετά την Ανάσταση, της οποίας έφθασε τώρα η μνήμη, ενώ όλοι οι μαθητές ήσαν συγκεντρωμένοι μαζί και ευρίσκ
ονταν ομόψυχοι στο υπερώο (οίκος) εκείνου του ιερού, αλλά και στο προσωπικό του υπερώο, στο νου του, συναγμένος ο καθένας τους (διότι ήσαν σε ησυχία και αφιερωμένοι στη δέηση και στους ύμνους προς το Θεό), ξαφνικά, λέγει ο ευαγγελιστής Λουκάς, «ακούσθηκε ήχος από τον ουρανό, σαν από ορμή βιαίου ανέμου και εγέμισε τον οίκο όπου κάθονταν».(Πραξ.2, 1-11). Είναι βίαιος γιατί νικά τα πάντα και ξεπερνά τα τείχη του πονηρού, γκρεμίζει κάθε οχύρωμα του εχθρού, ταπεινώνει τους υπερήφανους, ανυψώνει τους ταπεινούς στη καρδιά και διασπά τους συνδέσμους των αμαρτημάτων. Γέμισε δε ο οίκος εκείνος στον οποίο κάθονταν, καθιστώντας τον, κολυμβήθρα πνευματική και εκπληρώνοντας την επαγγελία του Σωτήρα, που τους έλεγε, πριν αναληφθεί: «Ο μεν Ιωάννης βάπτισε με νερό, εσείς δε θα βαπτισθήτε με άγιο Πνεύμα, όχι έπειτα από πολλές μέρες». Αλλά και το όνομα που έδωσε σ’ αυτούς το έδειξε να αληθεύει. Διότι δια του ήχου αυτού από τους ουρανούς οι Απόστολοι έγιναν πραγματικά υιοί βροντής. «Και φάνηκαν σ’ αυτούς γλώσσες διαμεριζόμενες ωσάν πυρός και στον καθένα τους κάθισε από μια κι’ εγέμισαν όλοι άγιο Πνεύμα και μιλούσαν άλλες γλώσσες, όπως τους έδιδε το Πνεύμα να μιλούν».
Αλλά για ποιό λόγο φάνηκε το Πνεύμα σε σχήμα γλωσσών;
Αφ’ ενός για να επιδείξει τη συμφυϊα του, τη σχέση του με το Λόγο του Θεού, γιατί τίποτε δεν είναι συγγενέστερο από τη γλώσσα προς το λόγο. Συγχρόνως δε και για τη χάρη της διδασκαλίας, γιατί ο κατά Χριστό διδάσκαλος χρειάζεται χαριτωμένη γλώσσα.
Γιατί δε φανερώθηκε το άγιο Πνεύμα με πύρινες γλώσσες;
Όχι μόνο για το ομοούσιο του Πνεύματος προς το Πατέρα και τον Υιό (γιατί πυρ είναι ο Θεός μας), αλλά και για τη διπλή ενέργεια του κηρύγματος των Αποστόλων. Γιατί μπορεί συγχρόνως να ευεργετεί και να τιμωρεί. Όπως το πυρ έχει διπλή ιδιότητα και να φωτίζει και να φλογίζει, έτσι και ο λόγος της διδασκαλίας, αυτούς που υπακούουν φωτίζει και αυτούς που απειθούν παραδίδει τελικά σε πυρ και κόλαση. Είπε δε γλώσσες, όχι πυρός, αλλά σαν πυρός, για να μη νομίσει κανείς ότι το πυρ εκείνο είναι αισθητό και υλικό, αλλά να αντιληφθούμε την επιφάνεια του Πνεύματος σαν με παράδειγμα.