Γράφει ο Μακεδών
Με αυτόν τίτλο εστάλη Υπόμνημα προς τον Πρόεδρο, Πρωθυπουργό και όλους τους αρμόδιους φορείς και πολιτικούς, υπογραφόμενο από μεγάλο αριθμό Πανεπιστημιακών και εκπαιδευτικών Μ.Ε. Είναι προφανές, ότι με αυτό επιχειρείται να αφυπνισθεί η ελληνική πολιτεία, ώστε να πάρει άμεσα εκπαιδευτικά μέτρα που θα ενισχύσουν την ελληνομάθεια των μουσουλμανοπαίδων μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση, απομακρυσμένων από την επιρροή του τουρκικού Προξενείου.
Μεταξύ των μέτρων που προτείνονται είναι η ενίσχυση της προσχολικής αγωγής, η παράλληλη λειτουργία διαπολιτισμικών και μειονοτικών σχολείων, η επέκταση του θεσμού των ιεροδιδασκάλων και η διεύρυνση του προγράμματος του δημόσιου διαπολιτισμικού σχολείου. Μόνο έτσι μπορεί να βελτιωθεί στη Θράκη η εκπαίδευση μουσουλμάνων Ελλήνων της Θράκης και να εδραιωθεί ο σεβασμός της πολιτιστικής, θρησκευτικής και γλωσσικής τους ταυτότητας.
Το Υπόμνημα είναι πολυσέλιδο. Θα μου επιτραπεί να αλιεύσω τα χαρακτηριστικότερα σημεία του, ώστε να καταφανεί πως ο βασικός στόχος των προτάσεων είναι η παροχή σε όλους τους νέους της Ελλάδος, συμπεριλαμβανομένων βεβαίως και των μουσουλμανοπαίδων, της δυνατότητας παρακολούθησης της ίδιας δημοτικής εκπαίδευσης σε δημόσια ελληνόφωνα σχολεία.
Αναφέρεται στο Υπόμνημα, ότι:
...«Επιδίωξη της πολιτείας οφείλει να είναι η ομαλή και αποτελεσματική πορεία όλων των νέων στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και η ενσωμάτωσή τους στην κοινωνία, πάντα με σεβασμό στην πολιτισμική και θρησκευτική τους ταυτότητα».Σήμερα, ανάμεσα στους μουσουλμάνους που ζουν στη Θράκη συμπεριλαμβάνονται οι Πομάκοι, οι Αθίγγανοι, οι Τούρκοι, οι Κιρκάσιοι, οι τουρκόφωνοι Σουδανοί (στον Ν. Ξάνθης), τουρκόφωνοι Ρομά, ορεινοί Τσιτάκηδες, Κιρτζαλήδες και άλλα φύλα, τα οποία εποίκησαν την Θράκη κατά τους πρώτους αιώνες της οθωμανικής κατάκτησης.
Τα παιδιά όλων αυτών των Μουσουλμάνων Ελλήνων πολιτών εκπαιδεύονται στα λεγόμενα «μειονοτικά σχολεία», των οποίων το καθεστώς λειτουργίας των μειονοτικών σχολείων σε μεγάλο βαθμό διέπεται ακόμα από τα μορφωτικά πρωτόκολλα που υπεγράφησαν μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας το 1951 και το 1968.
«Τα μειονοτικά σχολεία», υποστηρίζουν οι υπογράφοντες, «αποδείχθηκαν στην πράξη ότι είναι σχολεία μειονεκτικά, σχολεία ημιμάθειας. Επίσης λειτούργησαν ρατσιστικά σε βάρος των μουσουλμάνων Ελλήνων μαθητών, εφόσον δεν παρέχεται προς αυτούς η ίδια εκπαίδευση που προσφέρεται προς τους υπόλοιπους πολίτες αυτής της χώρας.
Το χειρότερο όμως είναι ότι οι μουσουλμάνοι Έλληνες μαθητές, μέσα από τη μειονοτική εκπαίδευση, γκετοποιούνται από την ευρύτερη κοινωνία, καθώς η ελλιπής εκπαίδευση που τους παρέχεται δυσχεραίνει τη σχολική τους απόδοση στις ανώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης.
Τα μειονοτικά σχολεία είναι σαφώς αντισυνταγματικά. Καταστρατηγούν το Σύνταγμα της Ελλάδας, καθώς διαχωρίζουν τους πολίτες της Ελλάδας ανάλογα με το θρήσκευμά τους, παρέχοντας μειονεκτική εκπαίδευση προς τους μουσουλμάνους Έλληνες της Θράκης. Η υπάρχουσα μειονοτική εκπαίδευση δεν διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες, ούτε συμβάλλει στην ολόπλευρη και ισότιμη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μουσουλμάνων μαθητών.Στη συνέχεια οι υπογράφοντες υποβάλλουν συγκεκριμένες προτάσεις για την ορθή λειτουργία των σχολείων αυτών.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πως όταν οι απόφοιτοι των μειονοτικών δημοτικών σχολείων φτάσουν στο Γυμνάσιο αδυνατούν να ενταχθούν στο δημόσιο Γυμνάσιο, εφόσον δεν έχουν διδαχθεί στην ελληνική γλώσσα βασικά μαθήματα του κορμού του αναλυτικού προγράμματος, όπως τα Μαθηματικά.
Θα πρέπει επίσης να επισημανθεί ότι τα μειονοτικά σχολεία, αν και λειτουργούν με καθεστώς ιδιωτικών σχολείων, χρηματοδοτούνται από το ελληνικό κράτος. Βάσει των συνθηκών και της νομοθεσίας, οι γονείς που εγγράφουν τα παιδιά τους σε μειονοτικά σχολεία θα έπρεπε να πληρώνουν δίδακτρα και όχι να καλύπτονται τα έξοδα από τον Έλληνα φορολογούμενο.
Σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε το Υπουργείο Παιδείας να χρηματοδοτεί όλα τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Το ελληνικό κράτος, όμως, πληρώνει πολλά εκατομμύρια για την λειτουργία των μειονοτικών σχολείων και την μεταφορά μαθητών προς αυτά, ενώ από νομικής άποψης είναι ιδιωτικά. Σχετικές καταγγελίες έχουν γίνει δημόσια στον τοπικό τύπο της Θράκης, αλλά έχουν μείνει αναπάντητες».
Αντιλαμβάνεται βεβαίως ο καθείς, πως ο σκοπός της παρέμβασης είναι να αναλάβει η Πολιτεία τις ευθύνες της, και να μη επιτρέπει το τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής -με την συνδρομή συμβούλων του ελληνικού υπουργείου Παιδείας με «περίεργες» αντιλήψεις- να τουρκοποιεί τους μουσουλμάνους, με σαφέστατο τον κίνδυνο δημιουργίας μεγάλων προβλημάτων στην Θράκη.
Πηγή: Βόρεια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.