Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

Οι θέσεις του Α. Τσίπρα για το μάθημα των Θρησκευτικών όπως προκύπτουν από δύο επιστολές του


Αλέξης Τσίπρας:
  • Διεκδικούμε την εξίσωση όλων των θρησκευτικών δογμάτων
  • Απαράδεκτα τα υποχρεωτικά Θρησκευτικά να καταργηθούν και να αντικατασταθούν από τη θρησκειολογία
  • Ανεπίτρεπτος ο εκκλησιασμός, η υποχρεωτική πρωινή προσευχή στα σχολεία, και η ανάρτηση χριστιανικών εικόνων και συμβόλων στις τάξεις μαθημάτων κ.α.
***
Οι θέσεις του Α. Τσίπρα για το μάθημα των Θρησκευτικών όπως προκύπτουν από δύο επιστολές του  ντοκουμέντα στους Μεταπτυχιακούς φοιτητές της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ

***
Έλληνες, αν αυτά θέλετε, αυτά να ψηφίσετε αλλά μετά τις εκλογές μην παραπονιέστε για τις συνέπειες των επιλογών σας!!!
***
Έλληνες, τα κόμματα που ψηφίζετε δεν έχουν θέσεις μόνο για την οικονομία…!!!
***
Επιστολή 1η
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ
ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΤΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ
Αλέξης Τσίπρας
Πρόεδρος
Προς
τους Απόφοιτους - Μεταπτυχιακούς και Τελειόφοιτους Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ
Αθήνα, 02/06/09
Αγαπητοί κύριοι και κυρίες,
Σας ευχαριστώ για το υπόμνημα που μου κοινοποιήσατε σχετικά με την εγκύκλιο του 2008 του π. Υπουργού Παιδείας κ. Στυλιανίδη σχετικά με το μάθημα των θρησκευτικών στα ελληνικά σχολεία, καθώς έτσι μου δίνετε την δυνατότητα να ξεκαθαρίσω την θέση της Ριζοσπαστικής Αριστεράς απέναντι σε ένα τόσο ευαίσθητο και πολυπαραγοντικό θέμα.
Όντας σίγουρος ότι ως πνευματικοί άνθρωποι προτού αποστείλετε το υπόμνημα σας καθώς και το ενημερωτικό mail σας σχετικά με την δυσαρέσκεια σας για την ανακοίνωση του Τμήματος Δικαιωμάτων του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ, έχετε ενημερωθεί και μελετήσει προσεκτικά τις θέσεις του κόμματος στο οποίο απευθύνεστε θα ήθελα να σας καταστήσω απολύτως σαφές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και η Ριζοσπαστική Αριστερά έχει ως πάγιο αίτημα τον αυτονόητο για τα περισσότερα κράτη της Ευρώπης διαχωρισμό Εκκλησίας - Κράτους υποστηρίζοντας έτσι την ελευθερία και την ισότητα για όλους και όλες, αδελφότητα και αλληλεγγύη προς όλους και όλες και οριστική άρση εξαναγκασμών και κοινωνικών διακρίσεων ανάμεσα σε διαφορετικές θρησκείες.
Προφανώς αναγνωρίζουμε την σημασία για τον άνθρωπο του θρησκευτικού φαινόμενου από όποιο δόγμα κι αυτό προέρχεται. Γι αυτό άλλωστε διεκδικούμε την εξίσωση όλων των θρησκευτικών δογμάτων, των δικαιωμάτων αλλά και των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτά και βεβαίως την παροχή από το Κοσμικό Κράτος όλων των προϋποθέσεων ελεύθερης άσκησης κάθε θρησκευτικής πίστης.
Και θα συμφωνήσουμε απολύτως μαζί σας με την αναφορά σας στο υπόμνημα σας για «ανάγκη σωστής κατάρτισης και ενημέρωσης των αυριανών πολιτών» «στην σύγχρονη πολυπολιτισμικη και κατ' επέκταση πολυθρησκευτική κοινωνία που ζούμε». Γι΄ αυτό ακριβώς θεωρούμε απαράδεκτο σε χώρους εκπαίδευσης παιδιών και νέων να υπάρχει με την παρούσα μορφή του και μάλιστα υπό υποχρεωτική μορφή το μάθημα των θρησκευτικών. Όπως επίσης ανεπίτρεπτο θεωρούμε τον εκκλησιασμό και την υποχρεωτική πρωινή προσευχή στα σχολεία.
Εξηγώντας τα παραπάνω σας γνωρίζω ότι η Ριζοσπαστική Αριστερά διεκδικεί το δικαίωμα κάθε μαθητή και μαθήτριας να αρνηθεί, χωρίς να είναι υποχρεωμένος να επικαλεσθεί τίποτε απολύτως για να δικαιολογήσει την επιλογή του, την υποχρεωτική κατήχηση στο Ορθόδοξο Χριστιανικό δόγμα μέσω του μαθήματος των θρησκευτικών έτσι όπως αυτό πραγματοποιείται μέχρι και σήμερα. Διεκδικεί δε την δυνατότητα να αρνηθεί την κατήχηση στα Χριστιανικό Ορθόδοξο δόγμα μέσω του μαθήματος των θρησκευτικών έτσι όπως αυτό διδάσκεται έως σήμερα, βεβαίως διεκδικούμε την συνέχιση των κατηχητικών σχολείων που λειτουργούν από τις Εκκλησίες διαφορετικών δογμάτων και μπορεί καθένας και καθεμιά ελεύθερα να παρακολουθήσει στο πλαίσιο του θρησκευτικού δόγματος που ελεύθερα έχει επιλέξει να ακολουθήσει.
Χαίρομαι ιδιαίτερα που επιλέξατε να κλείσετε την επιστολή σας με την ρήση του πρώτου Προέδρου της Γ΄ Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Τσάτσου «Η Ελλάδα αν θέλει να ξεχωρίσει στην Ευρώπη πρέπει να μεριμνήσει για τις θεωρητικές - ανθρωπιστικές σπουδές». Φαντάζομαι ότι βάσει αυτής συμφωνείτε κι εσείς απολύτως με την θέση της Ριζοσπαστικής Αριστεράς για την ενίσχυση των μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών που αυτήν την στιγμή στα Ελληνικά σχολεία είναι σχεδόν ανύπαρκτα. Μαθήματα στο πλαίσιο των οποίων οι μαθητές θα μπορούσαν να ενημερωθούν για την δημιουργία του θρησκευτικού φαινομένου, για τα χαρακτηριστικά αυτού βάσει των πολυποίκιλων θρησκευτικών δογμάτων και την αξία αυτού για τον άνθρωπο διαχρονικά. Θεωρούμε δε ότι μόνο τούτο θα μπορούσε να εκπληρώσει για τους μαθητές αυτό που στο υπόμνημα σας αναφέρετε ως «δυνατότητα απόκτησης ηθικού προβληματισμού και κρίσης, συμβολή στην συγκρότηση της προσωπικότητας και των ιδιαίτερων στοιχείων του χαρακτήρα τους» και όχι βεβαίως η θωράκιση των μαθητών απέναντι σε κάθε άλλο από το Χριστιανό Ορθόδοξο δόγμα, πόσο μάλλον προς τον αθεϊσμό, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.
Ως εκ τούτου θα με ενδιέφερε ιδιαίτερα η επιστημονική σας άποψη σχετικό με την αντικατάσταση του μαθήματος των θρησκευτικών με την σημερινή κατηχητικού προσανατολισμού μορφή τους από μάθημα θρησκειολογίας επιστημονικού προσανατολισμού στο πλαίσιο του οποίου οι μαθητές θα έχουν την δυνατότητα από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού έως την τελευταία του Λυκείου να διδάσκονται την αναγκαία -ιδιαίτερα στις μέρες μας-γνώση περί ιστορίας και φιλοσοφίας των θρησκειών του κόσμου με στόχο την πολύπλευρη καλλιέργεια της προσωπικότητας και ταυτότητας και να μπορούν μακριά από καταναγκασμούς να επιλέξουν την περεταίρω -ή όχι- εντρύφηση σε θρησκευτικά δόγματα μέσω των κατηχητικών σχολείων και της βιβλιογραφίας των Εκκλησιών των διάφορων δογμάτων που υπάρχουν στην Ελλάδα και τον κόσμο.
Προφανώς θεωρούμε ότι ένα τέτοιο μάθημα εκτός από αποφοίτους του τμήματος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας με εξειδίκευση σε θέματα θρησκειολογίας θα μπορούσε να διδαχτεί ασφαλώς και από αποφοίτους του κλάδου σας, εάν και εφόσον βεβαίως, υπάρξουν και οι κατάλληλες αλλαγές και προσαρμογές στο πρόγραμμα σπουδών σας.
Ωστόσο θεωρώντας ότι η αντίδραση σας έγκειται πρωτίστως επί της ορθότητας των θέσεων μας και δευτερευόντως επί των μεταβατικών μέτρων και των ρυθμίσεων στα οποία θα πρέπει να προχωρήσουμε για την υλοποίηση αυτής με την ταυτόχρονη προστασία των εργατικών δικαιωμάτων σας, αναμένω την απάντηση σας ευχόμενος αυτή να αποτελέσει την αρχή ενός δημιουργικού διαλόγου μεταξύ μας.
Με εκτίμηση,
Αλέξης Τσίπρας

***
Επιστολή 2η
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ
ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΤΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ
Προς
τους Απόφοιτους - Μεταπτυχιακούς και Τελειόφοιτους Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ
Αθήνα, 10/06/09
Αγαπητές κυρίες και κύριοι,
Ξεκινώ ομολογώντας πως η μορφή της απάντησης σας με ξένισε. Και εξηγούμαι. Όπως και σεις αναφέρατε στο mail σας μεσούσης της προεκλογικής περιόδου ο χρόνος μου για να απαντώ στις επιστολές και τα mails που λαμβάνω είχε μετατραπεί από περιορισμένος σε ανύπαρκτος. Ωστόσο έχοντας δει την ημερομηνία αποστολής της επιστολής και αντιληφθεί ότι είχα καθυστερήσει αρκετά την απάντηση της προσπάθησα να βρω τον απαιτούμενο χρόνο στο πρόγραμμά μου για να σας απαντήσω προσωπικά. Τον χρόνο να μελετήσω το mail σας αλλά κυρίως το υπόμνημα που μου κοινοποιήσετε και να απαντήσω επ' αυτού συγκεκριμένα και να σας εκθέσω τις απόψεις μου όπως άλλωστε σεις μου ζητήσατε,
Το γεγονός ότι σεις μου απαντάτε «δια της προωθήσεως των απόψεων του Πανθεσσαλικού Συντονιστικού αγώνα αδιόριστων Θεολόγων ν. Λαρίσης, με ης οποίες συμφωνείτε απόλυτα» επιτρέψτε μου να σας πω ότι θεωρώ πως σε καμία περίπτωση δεν συνιστά γόνιμο, δημιουργικό και κυρίως συνεπή διάλογο. Τι πιο εύκολο για μένα, να σας έχω κι εγώ από την πρώτη στιγμή απαντήσει στο mail σας παραπέμποντας σας στην σελίδα 309 της συμβολής ταυ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ όπου αναπτύσσονται πολύπλευρα και εμπεριστατωμένα οι θέσεις του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ για τον διαχωρισμό Εκκλησίας - Κράτους και γίνεται σαφής αναφορά στο μάθημα των θρησκευτικών. Άλλωστε κι εγώ συμφωνώ και αντιπροσωπεύομαι απόλυτα από αυτές. Η ανταλλαγή ανακοινώσεων όμως, είναι μάλλον άχαρη διαδικασία και σίγουρα απολύτως κενή διαλογικής διάθεσης.
Εγώ εξηγώντας σας τις απόψεις μου, ζήτησα από σας κάποιες απαντήσεις βάσει της επιστημονικής σας κατάρτισης σχετικά με την αντικατάσταση του μαθήματος των θρησκευτικών με την σημερινή κατηχητικού προσανατολισμού μορφή τους από μάθημα Θρησκειολογίας επιστημονικού προσανατολισμού. Το «θεωρητικό πλαίσιο» που ανέπτυξα στην επιστολή μου αποτελεί όπως και σας ανέφερα την βάση για όποια περεταίρω κουβέντα που ασφαλώς όπως επίσης σας ανέφερα είμαι πρόθυμος να ανοίξω μαζί σας. Απαντήσεις όμως δεν έλαβα από την επιστολή σας.
Αντ' αυτού μέσω των αδιόριστων θεολόγων Λαρίσης μου εκφράσατε την άποψη σας για την σημερινή μορφή του μαθήματος των θρησκευτικών λέγοντας μου ότι αυτό «αποτελεί γνώση και μελέτη του Χριστιανισμού ως βιβλικής ιστορίας και βιβλικού λόγου, ως ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης». Συμφωνούμε απολύτως σε αυτό. Όμως μάλλον αξιολογούμε το συγκεκριμένο θέμα διαφορετικά καθώς αυτό ακριβώς εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να αλλάξουμε πιστεύοντας ότι σε μια πλουραλιστική, πολυπολιτισμική κοινωνία δεν θα πρέπει κανένας μαθητής ή μαθήτρια να είναι υποχρεωμένος/η να κατηχείται επί της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης αλλά πρέπει να διδάσκεται τις ρίζες αυτής, την σημασία της για την διαμόρφωση ταυτότητας και φιλοσοφίας ζωή με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο οφείλει να διδάσκεται τα ίδια πράγματα και για τα άλλα επίσημα δόγματα και θρησκείες.
Εμείς πιστεύουμε ότι το μάθημα των θρησκευτικών με την σημερινή του μορφή «διαλέγεται με τα άλλα μαθήματα» γιατί η Ελλαδική Εκκλησία ελέγχει σε μεγάλο βαθμό με τον έναν ή τον άλλο τρόπο όλα τα σχολικά εγχειρίδια όμως πιστεύουμε ότι δεν διαλέγεται «στο πλαίσιο της διαθεματικής και διεπιστημονικής προσέγγισης της σχολικής γνώσης» γιατί θεωρούμε ότι ο έλεγχος της ορθότητας των σχολικών εγχειριδίων δεν συνιστά διάλογο του μαθήματος των θρησκευτικών με τα υπόλοιπα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος. Δεν πιστεύουμε ότι το μάθημα των θρησκευτικών με την σημερινή του μορφή βοηθά «στην κατανόηση της παράδοσης και εκφράζει τον θρησκευτικό πολιτισμό μας με σεβασμό προς κάθε ετερότητα» απόδειξη άλλωστε ο αποκλεισμός κάθε ετερότητας από τα βιβλία των θρησκευτικών. Δεν πιστεύουμε ότι το μάθημα των θρησκευτικών με την σημερινή του μορφή «τείνει σταθερά να είναι μάθημα ανοικτό, πλουραλιστικό και ανεκτικό προς τις άλλες χριστιανικές ομολογίες αλλά και με τις θρησκείες με γνωστικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα» όταν αυτό διδάσκεται ακόμα στα σχολεία και από ιερείς και θεολόγους του Χριστιανικού Ορθόδοξου δόγματος που αποκηρύσσουν όλα τα υπόλοιπα δόγματα πόσο μάλλον θρησκείες ως αιρετικά.
Με όλα τα παραπάνω διαφωνούμε και διαφωνούμε επί της αρχής. Όμως με εκπλήσσει το με πόσα πράγματα συμφωνούμε όσο συνεχίζεται η ανακοίνωση του Πανθεσσαλικού Συντονιστικού αγώνα αδιόριστων Θεολόγων ν. Λαρίσης. Για παράδειγμα δεν θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε περισσότερο με το γεγονός ότι «η θρησκευτική ελευθερία που αποτελεί συνταγματική επιταγή διασφαλίζεται στη δημόσια εκπαίδευση με τη γνώση και το διάλογο». Προφανώς βάσει της θρησκευτικής ελευθερίας, η γνώση πρέπει να αφορά σε όλα τα δόγματα και θρησκείες και ο διάλογος να αναπτύσσεται ανάμεσα σε όλες τις θρησκείες και δόγματα κι όχι στην βάση της προνομιακής θέσης του Χριστιανικού Ορθόδοξου δόγματος σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα καθώς αυτό όπως καταλαβαίνετε συνιστά καταπάτηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης ελευθερίας στην οποία αναφέρεστε. Σε άλλο σημείο η ανακοίνωση που μου στείλατε αναφέρει ότι «συχνά η έλλειψη γνώσης υπονομεύει τη θρησκευτική ελευθερία καθώς καθιστά τον απληροφόρητο για το θρησκευτικό φαινόμενο μαθητή ευάλωτο σε θρησκευτική παραπλάνηση». Κι ακριβώς σε αυτό το σημείο ομολογώ ότι βρέθηκα σε σύγχυση καθώς η δική μου λογική λέει ότι αυτό αποτελεί ακριβώς το βασικό επιχείρημα με το οποίο στο ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ υποστηρίζουμε ότι το μάθημα των θρησκευτικών στην σημερινή του μορφή θα πρέπει να καταργηθεί και να αντικατασταθεί από μάθημα θρησκειολογίας. Βάσει αυτού ακριβώς το επιχειρήματος που μου αναφέρετε σεις ως επιστήμονες δεν θεωρείτε ότι η έλλειψη γνώσης για τις άλλες θρησκείες και δόγματα καθιστά απληροφόρητους τους μαθητές και μαθήτριες ενώ παράλληλα τους καθιστά ευάλωτους στην παραπλάνηση από το Χριστιανικό Ορθόδοξο δόγμα που αποκλειστικά διδάσκεται μέσα από το μάθημα των θρησκευτικών;
Όσο τώρα αφορά στα εργασιακά σας δικαιώματα για τα οποία επιμένετε ότι δεν έκανα λόγο, σας εξήγησα και στην προηγούμενη επιστολή μου ότι αν δεν διαλεχθούμε επί του «θεωρητικού πλαισίου» δεν μπορούμε να περάσουμε επί του «τεχνικού». Ο τρόπος κατοχύρωσης των εργασιακών σας δικαιωμάτων με σχετικές μεταβατικές ρυθμίσεις σε μια ενδεχόμενη κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών υπό την σημερινή του μορφή στα ελληνικά σχολεία, επιτρέψτε μου να σας πω ότι δεν θα καθορίσει και το θεωρητικό - ιδεολογικό μας πλαίσιο. Προφανώς η Ριζοσπαστική Αριστερά παλεύει νια την διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων κάθε εργαζόμενου και εργαζόμενης που καταπατούνται. Τα δικά σας καταπατούνται καθώς παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται στην αντικατάσταση του μαθήματος των θρησκευτικών με αυτό της θρησκειολογίας (όπως άλλωστε συμβαίνει σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες), δεν υπάρχει αντίστοιχη μέριμνα νια την προσαρμογή του προγράμματος σπουδών των τμημάτων Θεολογίας σε κάτι τέτοιο. Καταπατούνται γιατί το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να τα έχει καλά και με τον αστυφύλακα και με τον χωροφύλακα και ενώ στην ΕΕ και στο πλαίσιο της σύγκλισης έστω και με υπονοούμενα αφήνει ανοιχτή την κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών, δεν το καθιστά σαφές στους σπουδαστές και απόφοιτους των τμημάτων θεολογίας οι οποίοι θεωρούν ότι θα απορροφηθούν ως εκπαιδευτικοί στα γυμνάσια και λύκεια της χώρας, ενώ αξιώνουν και την απορρόφηση τους από τα δημοτικά σχολεία. Καταπατούνται επίσης διότι εκτός των δασκάλων και φιλόλογων που έχετε να ανταγωνιστείτε για μια θέση εργασίας έχετε να ανταγωνιστείτε και τους ιερείς που ουκ ολίγες φορές διδάσκουν το μάθημα σας. Από παράλειψη φαντάζομαι δεν αναφερθήκατε σεις σε αυτό το τελευταίο.
Εντούτοις εμείς και εκεί νομίζω διαφωνούμε θεωρούμε εξίσου αν όχι περισσότερο σημαντική την καταπάτηση των δικαιωμάτων των μαθητών και μαθητριών οι οποίοι κατηχούνται υποχρεωτικά στο «ελληνορθόδοξο» δόγμα στα ελληνικά σχολεία μέσω του μαθήματος των θρησκευτικών, της υποχρεωτικής πρωινής προσευχής, της ανάρτησης χριστιανικών εικόνων και συμβόλων στις τάξεις μαθημάτων, τον σχολικό εκκλησιασμό κ.α.
Βεβαίως σε σχέση με τα εργασιακά σας δικαιώματα επιτρέψτε μου να σας πω ότι όπως ήδη γνωρίζετε εκτός από εσάς υπάρχουν πολλοί ακόμα κοινωνικοί επιστήμονες που δεν απορροφήθηκαν ποτέ και δεν απορροφώνται στα δημόσια ελληνικά σχολεία παρά το γεγονός ότι κι αυτοί με φιλοπονία σπούδασαν τουλάχιστον επί 4 έτη στα πανεπιστημιακά ιδρύματα την επιστήμη τους και η παρουσία τους στα ελληνικά σχολεία μόνο ενισχυτικά θα μπορούσε να λειτουργήσει για την ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και μαθητριών. Για παράδειγμα οι απόφοιτοι τμημάτων φιλοσοφίας, φιλοσοφίας Παιδαγωγικής. Ψυχολογίας, Ψυχολογίας, Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Κοινωνιολογίας, Πολιτικών Επιστημών, Ιστορίας των Επιστημών, Ειδικής Εκπαίδευσης Βόλου και πολλά άλλοι ενώ θα έπρεπε δεν διορίζονται στα δημόσια ελληνικά σχολεία καθώς δεν υπάρχουν αντίστοιχα μαθήματα στα ελληνικά σχολεία ή όταν αυτά υπάρχουν έστω και ως επιλεγόμενα είτε δεν διδάσκονται καθόλου με την δικαιολογία ότι «δεν συμπληρώθηκε επαρκής αριθμός μαθητών για το τμήμα» είτε διδάσκονται από φιλολόγους.
Αν συνολικά δεν αντιμετωπίσουμε τα κενά του εκπαιδευτικού μας συστήματος θα συνεχίζουμε να προωθούμε προνομιακά τα συμφέροντα κάποιων εργασιακών κλάδων υπονομεύοντας αναπόφευκτα άλλους και θα συνεχίζουμε έναν φαύλο κύκλο εμπαιγμού τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών των οποίων την ημιμάθεια και παραπληροφόρηση θα τροφοδοτούμε.
Σε όλα τα παραπάνω θα ήθελα να προσθέσω και κάτι ακόμα. Κατά την γνώμη μου η Θεολογία αποτελεί μια εκ των κοινωνικών επιστημών με την μεγαλύτερη εξειδίκευση από προπτυχιακό κιόλας επίπεδο. Κανείς όταν επιλέγει να την ακολουθήσει εκτός από το κατά τεκμήριο ιδιαίτερα αναπτυγμένο θρησκευτικό συναίσθημα που έχει ήδη έχει και την τόλμη της επιλογής του αψηφώντας το γεγονός της περιορισμένης απορρόφησης αποφοίτων του κλάδου στα ελληνικά σχολεία και επιλέγοντας ελεύθερα την εντρύφηση στο αντικείμενο που αγαπά. Αυτό άλλωστε πράττουν και φοιτητές πολλών άλλων τμημάτων. Φοιτητές των τμημάτων φιλοσοφίας για παράδειγμα, σπουδάζουν την επιστήμη τους γνωρίζοντας ότι λίγες έως ελάχιστες είναι οι ελπίδες τους για επαγγελματική αποκατάσταση στα ελληνικά σχολεία καθώς ακόμα και το επιλεγόμενο μάθημα της Φιλοσοφίας ατό Λύκειο διδάσκεται από στην καλύτερη περίπτωση Φιλόλογους. Κι όμως η αγάπη τους για το αντικείμενο τους υπερβαίνει την μνεία τους για σίγουρη και ασφαλή επαγγελματική αποκατάσταση.
Με αυτό θέλω να πω ότι πιστεύω πως είναι άδικο να εγκαλείτε έναν πολιτικό φορέα, ομάδες ανθρώπων ή φυσικά άτομα και για τις ιδεολογικές του απόψεις- επικαλούμενοι την παράμετρο του ότι αυτή θίγει τα εργασιακά σας δικαιώματα μάλιστα κάνοντας λόγο για «διακριτότητα ανάμεσα στο θεολογικό επιστητό και την ιδεολογία». Τουλάχιστον εγώ δεν μπορώ να αντιληφθώ πως αυτά τα δύο μπορούν να διακριθούν και κυρίως δεν αντιλαμβάνομαι πως μπορείτε σεις ως επιστήμονες να τα διαχωρίσετε. Δεν αντιλαμβάνομαι πως μπορεί να διακριθεί το σύνολο των πραγμάτων που μπορεί να γνωρίσει κανείς επιστημονικά από την ιδεολογία που θα συγκροτήσει ως ολοκληρωμένη προσωπικότητα μέσα από όσα γνωρίζει.
Τέλος θα ήθελα απαντήσω στην ανακοίνωση που μου στείλατε και με την οποία ζητάτε «γα τολμήσουμε να αναδείξουμε την αδικία που υφίσταστε», ζητώντας κι εγώ με την σειρά μου από εσάς ως επιστήμονες με ανοχή και σεβασμό στην αξία της πλουραλιστικής γνώσης να τολμήσετε να αναδείξετε την αδικία που υφίστανται οι μαθητές και μαθήτριες αυτής της χώρας όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης οι οποίοι υπό τον φόβο της κοινωνικής περιθωριοποίησης στο σχολικό τους περιβάλλον δέχονται την υποχρεωτική κατήχηση στο Ορθόδοξο δόγμα από ιερείς και θεολόγους μέσα από το μάθημα των θρησκευτικών.
Με εκτίμηση,
Αλέξης Τσίπρας
 http://aktines.blogspot.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.