Τὰ ὀνόματα ποὺ ἐδιδαν στὸν ἕναν καὶ μοναδικό Θεό οἱ Πρόγονοί μας στὴν ἀρχαῖα Ἑλλάδα!
«νουν του κόσμου» «πρεσβύτατον των όντων . αγέννητον γαρ»,
μήτε αρχήν έχον μήτε τελευτήν».
είναι άπειρος, άναρχος, δεν έχει αρχή, αλλά είναι αρχή των άλλων.
είναι «αθάνατον και ανώλεθρον», τα πάντα κυβερνών.
«έστι τε Θεός και ούτος πάντων κύριος»,
ένα και μόνον διδάσκει Θεόν είναι»
«αρχή πάντων» Θεό έναν, αεί όντα, μόνιμον, ακίνητον, αυτόν εαυτώ όμοιον, άρχοντα.
«Μια δ’ άρα των όντων αρχά μεν όντως αληθινά, μια . κείνη γαρ εν αρχά τέ εστιν εν και μόνον».
«μία αρχά πάντων εστίν αγέννητος . ει γαρ εγένετο, ουκ αν ην έτι αρχά….»
: «εις Θεός, εν τε θεοίσιν και ανθρώποισι μέγιστος, ούτι δέμας θνήτοισιν ομοίοις ήδε νόημα». ασώματος, αγέννητος και αθάνατος, αϊδιος.
Θεόν «ένα μεν δείκνυσιν εκ του πάντων κράτιστον είναι…. το δε πάντων κράτιστον και άριστον θεός».
«πρώτος τούτων (των φιλοσόφων) ενίσας…εις τον όλον ουρανόν αποβλέψας το εν είναι φησί τον Θεόν».
«αγέννητον εόν και ανώλεθρόν έστι … ουδέ διαιρετόν έστι…. αυτάρ ακίνητον …έστιν άναρχον άπαυστον …. ανενδεές και τέλειον αλλά και πεπερασμένον».
. «Εκ πάντων εν και εξ ενός τα πάντα».
«΄Εν πάντα είναι» «Τρέφονται γαρ πάντες οι ανθρώπειοι νόμοι υπό ενός, του θείου…. νόμοις και βουλή πείθεσθαι ενός».
παγκόσμια Αρχή,που εξουσιάζει στο σύμπαν.
«Νόος σε έστιν άπειρον και αυτοκρατές και μέμικται ουδενί χρήματι, αλλά μούνος αυτός επ’ εαυτού εστίν… πάντων νοός κρατεί….».
Υπέρτατον Ον «μέγα», «πάντων μέγιστο», «βασιλέα», «παντεπόπτη», «αήττητο» .
», «ύψιστο», «ουράνιο», «εν θεοίς θεό», «αιώνιο Θεό», «πανταχού παρών μέγα αιθεροβάμων», «πάμφωτο υπέρθεο», «αθάνατον αιεν αρχά», «παντοδύναμο» και «αναίτιο κακών». Είναι ο «εις Θεός».
«Αυτοζωή» και «Πηγή πάσης ζωής» .
«ανείδωλος», διότι είναι «άμορφος» και «ανώνυμος».
είναι αιώνιος, άϋλος, πνεύμα καθαρό και κυβερνά τα πάντα.
ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΜΟΝΟΘΕΪΣΜΟΣ ΔΙΔΑΧΤΗΚΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΟΦΟΥΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ ΜΑΣ.
Αὐτά πιό πάνω εἶναι λίγα ἀπὸ τὰ πάμπολλα ποὺ ἐπέλεξα ἀπὸ διάφορους προγόνους μας, φιλοσόφος καὶ σοφοῦς!
Πολλοί ἐξ αὐτῶν καταδικάστηκαν σὲ θάνατο διότι εἰσηγαγαν καινά δαιμόνια!
Τρανταχτά παραδείγματα εἶναι τοῦ ο Ἀναξαγόρα καὶ τοῦ Σωκράτη!
Σήμερα βλέπουμε στὴν Ὀρθοδοξία νὰ χρησιμοποιούνται τὰ περισσότερα ἐξ αὐτῶν τῶν ὀνομάτων γιὰ τὸν Ὑψιστο Θεόν μας!
«νουν του κόσμου» «πρεσβύτατον των όντων . αγέννητον γαρ»,
μήτε αρχήν έχον μήτε τελευτήν».
είναι άπειρος, άναρχος, δεν έχει αρχή, αλλά είναι αρχή των άλλων.
είναι «αθάνατον και ανώλεθρον», τα πάντα κυβερνών.
«έστι τε Θεός και ούτος πάντων κύριος»,
ένα και μόνον διδάσκει Θεόν είναι»
«αρχή πάντων» Θεό έναν, αεί όντα, μόνιμον, ακίνητον, αυτόν εαυτώ όμοιον, άρχοντα.
«Μια δ’ άρα των όντων αρχά μεν όντως αληθινά, μια . κείνη γαρ εν αρχά τέ εστιν εν και μόνον».
«μία αρχά πάντων εστίν αγέννητος . ει γαρ εγένετο, ουκ αν ην έτι αρχά….»
: «εις Θεός, εν τε θεοίσιν και ανθρώποισι μέγιστος, ούτι δέμας θνήτοισιν ομοίοις ήδε νόημα». ασώματος, αγέννητος και αθάνατος, αϊδιος.
Θεόν «ένα μεν δείκνυσιν εκ του πάντων κράτιστον είναι…. το δε πάντων κράτιστον και άριστον θεός».
«πρώτος τούτων (των φιλοσόφων) ενίσας…εις τον όλον ουρανόν αποβλέψας το εν είναι φησί τον Θεόν».
«αγέννητον εόν και ανώλεθρόν έστι … ουδέ διαιρετόν έστι…. αυτάρ ακίνητον …έστιν άναρχον άπαυστον …. ανενδεές και τέλειον αλλά και πεπερασμένον».
. «Εκ πάντων εν και εξ ενός τα πάντα».
«΄Εν πάντα είναι» «Τρέφονται γαρ πάντες οι ανθρώπειοι νόμοι υπό ενός, του θείου…. νόμοις και βουλή πείθεσθαι ενός».
παγκόσμια Αρχή,που εξουσιάζει στο σύμπαν.
«Νόος σε έστιν άπειρον και αυτοκρατές και μέμικται ουδενί χρήματι, αλλά μούνος αυτός επ’ εαυτού εστίν… πάντων νοός κρατεί….».
Υπέρτατον Ον «μέγα», «πάντων μέγιστο», «βασιλέα», «παντεπόπτη», «αήττητο» .
», «ύψιστο», «ουράνιο», «εν θεοίς θεό», «αιώνιο Θεό», «πανταχού παρών μέγα αιθεροβάμων», «πάμφωτο υπέρθεο», «αθάνατον αιεν αρχά», «παντοδύναμο» και «αναίτιο κακών». Είναι ο «εις Θεός».
«Αυτοζωή» και «Πηγή πάσης ζωής» .
«ανείδωλος», διότι είναι «άμορφος» και «ανώνυμος».
είναι αιώνιος, άϋλος, πνεύμα καθαρό και κυβερνά τα πάντα.
ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΜΟΝΟΘΕΪΣΜΟΣ ΔΙΔΑΧΤΗΚΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΟΦΟΥΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ ΜΑΣ.
Αὐτά πιό πάνω εἶναι λίγα ἀπὸ τὰ πάμπολλα ποὺ ἐπέλεξα ἀπὸ διάφορους προγόνους μας, φιλοσόφος καὶ σοφοῦς!
Πολλοί ἐξ αὐτῶν καταδικάστηκαν σὲ θάνατο διότι εἰσηγαγαν καινά δαιμόνια!
Τρανταχτά παραδείγματα εἶναι τοῦ ο Ἀναξαγόρα καὶ τοῦ Σωκράτη!
Σήμερα βλέπουμε στὴν Ὀρθοδοξία νὰ χρησιμοποιούνται τὰ περισσότερα ἐξ αὐτῶν τῶν ὀνομάτων γιὰ τὸν Ὑψιστο Θεόν μας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.