Πως λοιπόν εσύ ζητείς
Ακεραιότητα από την γυναίκα σου
Χωρίς να εισφέρεις και συ το όμοιο;
Πως ζητείς να λάβεις ότι δεν δίνεις;
Πως ενώ είσαι ομότιμο σώμα βγάζεις άδικο νόμο.
Εάν στοχάζεσαι τα χειρότερα (αυτά που σχετίζονται με την πτώση μας)
Σκέψου ότι αμάρτησε μεν η γυναίκα
Αλλά το ίδιο έπραξε και ο Αδάμ.
Και τους δύο τους εξαπάτησε το φίδι.
Δεν βρέθηκε το ένα μέρος πιο ασθενικό και το άλλο πιο ισχυρό.
Εάν πάλι σκέπτεσαι τα καλύτερα (αυτά που σχετίζονται με την ανόρθωσή μας)
Σκέψου ότι ο Χριστός με το πάθος του και τους δύο τους σώζει.
Σαρκώθηκε χάριν του άνδρα;
Το ίδιο και χάριν της γυναίκας.
Θανατώθηκε για τον άνδρα;
Το ίδιο και η γυναίκα με τον θάνατο του σώζεται.
Επειδή ονομάζεται απόγονος του Δαβίδ, νομίζεις ότι τιμάται ο άνδρας;
Σκέψου ότι γεννάται από την Παρθένο, πράγμα που είναι υπέρ των γυναικών.
Ο λόγος της Γραφής σημειώνει, «έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν» (Γεν. 2,24).
Και αφού πρόκειται για μία σάρκα, ας θεωρείται ομότιμη.
Ο δε Παύλος και με παράδειγμα νομοθετεί την συζυγική ακεραιότητα
Πως και με ποιο τρόπο;
Με το να λέει ότι
«Το μυστήριον τούτο είναι μεγάλο, και εγώ το συσχετίζω με τον Χριστό και την Εκκλησία».
Είναι καλό για την γυναίκα να ντρέπεται τον Χριστό στο πρόσωπο του άνδρα.
Και είναι καλό στον άνδρα να μην ατιμάζει την Εκκλησία στο πρόσωπο της γυναίκας.
«Η γυναίκα, λέει, πρέπει να φοβάται τον άνδρα» (Εφεσ. 5,33).
Διότι πρέπει να φοβάται και τον Χριστό.
Αλλά και ο άνδρας πρέπει να φροντίζει την γυναίκα, διότι και ο Χριστός φροντίζει την Εκκλησία.
Αλλά θα πρέπει να το φιλοσοφήσουμε πιο πολύ αυτό το ρητό (του Α. Παύλου).
Άγιος Γρηγόριος ο θεολόγος
Πως ζητείς να λάβεις ότι δεν δίνεις;
Πως ενώ είσαι ομότιμο σώμα βγάζεις άδικο νόμο.
Εάν στοχάζεσαι τα χειρότερα (αυτά που σχετίζονται με την πτώση μας)
Σκέψου ότι αμάρτησε μεν η γυναίκα
Αλλά το ίδιο έπραξε και ο Αδάμ.
Και τους δύο τους εξαπάτησε το φίδι.
Δεν βρέθηκε το ένα μέρος πιο ασθενικό και το άλλο πιο ισχυρό.
Εάν πάλι σκέπτεσαι τα καλύτερα (αυτά που σχετίζονται με την ανόρθωσή μας)
Σκέψου ότι ο Χριστός με το πάθος του και τους δύο τους σώζει.
Σαρκώθηκε χάριν του άνδρα;
Το ίδιο και χάριν της γυναίκας.
Θανατώθηκε για τον άνδρα;
Το ίδιο και η γυναίκα με τον θάνατο του σώζεται.
Επειδή ονομάζεται απόγονος του Δαβίδ, νομίζεις ότι τιμάται ο άνδρας;
Σκέψου ότι γεννάται από την Παρθένο, πράγμα που είναι υπέρ των γυναικών.
Ο λόγος της Γραφής σημειώνει, «έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν» (Γεν. 2,24).
Και αφού πρόκειται για μία σάρκα, ας θεωρείται ομότιμη.
Ο δε Παύλος και με παράδειγμα νομοθετεί την συζυγική ακεραιότητα
Πως και με ποιο τρόπο;
Με το να λέει ότι
«Το μυστήριον τούτο είναι μεγάλο, και εγώ το συσχετίζω με τον Χριστό και την Εκκλησία».
Είναι καλό για την γυναίκα να ντρέπεται τον Χριστό στο πρόσωπο του άνδρα.
Και είναι καλό στον άνδρα να μην ατιμάζει την Εκκλησία στο πρόσωπο της γυναίκας.
«Η γυναίκα, λέει, πρέπει να φοβάται τον άνδρα» (Εφεσ. 5,33).
Διότι πρέπει να φοβάται και τον Χριστό.
Αλλά και ο άνδρας πρέπει να φροντίζει την γυναίκα, διότι και ο Χριστός φροντίζει την Εκκλησία.
Αλλά θα πρέπει να το φιλοσοφήσουμε πιο πολύ αυτό το ρητό (του Α. Παύλου).
Άγιος Γρηγόριος ο θεολόγος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.