ΕΓΚΑΙΝΙΑ
▼
Τρίτη 28 Ιουνίου 2022
Ονομαστήρια Σεβάσμιου Γέροντος της Ιερας Μονης Εσφιγμένου Αγίου Όρους Άθω + Αρχιμανδρίτου Μεθοδίου
Τρίτη 21 Ιουνίου 2022
Μάχη του Κιλκίς: ανύπαρκτη για τα σχολικά βιβλία Ιστορίας
σχολιο ιστολογιου μας:η ημερομηνια ειναι πριν την αλλαγη του ημερολογιου οποτε κανονικα ειναι σε 13 ημερες.
Γράφει ο Δημήτρης Νατσιός.
«Όλα τα είχα προβλέψει, τα είχα σκεφθεί, όλα εκτός από την τρέλα των Ελλήνων».
Ν. Ιβανώφ, Βούλγαρος στρατηγός, στη μάχη του Κιλκίς.
Έχω ενώπιόν μου τρεις, ας το ονομάσουμε έτσι, γενεές βιβλίων ιστορίας της Στ΄Δημοτικού. Το πρώτο, το οποίο μόρφωνε τους μαθητές μας ως το σχολικό έτος 2005-2006, με τίτλο «Στα νεότερα χρόνια» και είχε πρωτοεκδοθεί το 1983, αν θυμάμαι καλά. Το δεύτερο είναι το “κοπρώνυμον”, το βιβλίο της κ. Ρεπούση, μνημείο γραικυλισμού, το οποίο-ευτυχώς- μόλις για έναν χρόνο μόλυνε με τις αναθυμιάσεις του τις σχολικές αίθουσες. Το τρίτο, με τίτλο «Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου», είναι αυτό που διδάσκουμε.
Από τα τρία, ή μάλλον δύο βιβλία, το καλύτερο, που αναδίδει και την ευωδία της ιστορικής μας παρουσίας και το καταλληλότερο, για την ηλικία των παιδιών λόγω γλώσσας και ιστορικών πηγών, είναι το πρώτο. Το τιμώ δεόντως. Πολλές φορές φωτοτυπώ σελίδες του και τις μοιράζω στους μαθητές μου. (Μακάρι να βρεθεί τρόπος να εκτυπώσουμε μερικές χιλιάδες αντίτυπα, γιατί θα χρειαστούν σίγουρα. Με τούτους τους καντιποτένιους εθνομηδενιστές που μπλέξαμε, το μάθημα της Ιστορίας, από «πολύτιμος φύλακας της πείρας του παρελθόντος», όπως έλεγε ο αείμνηστος καθηγητής Απ. Βακαλόπουλος, θα καταντήσει μέσο προπαγάνδας και επιβολής της νεοταξικής ανομίας και πλάνης).
Αυτό όμως που προκαλεί κακή, χειρίστη εντύπωση είναι ότι και στα τρία βιβλία -χάριν… «οικονομίας» συμπεριλαμβάνω και το ρεπούσειον άγος, μιας και φέρει «σφραγίδα» του υπουργείου Παιδείας -απουσιάζει, έστω και ως απλή αναφορά και νύξη, η φονικότερη, κρισιμότερη και ενδοξότερη μάχη της νεοελληνικής ιστορίας: η μάχη του Κιλκίς.
Στο πρώτο βιβλίο ιστορίας, στο οικείο κεφάλαιο, με τίτλο «Οι Βαλκανικοί πόλεμοι», σελ. 195, διαβάζουμε: “Η Βουλγαρία δεν έμεινε ικανοποιημένη από τα εδάφη που πήρε, γι’ αυτό ήρθε σε σύγκρουση με τους πρώην συμμάχους της, Έλληνες και Σέρβους. Οι Έλληνες σημείωσαν επιτυχίες εναντίον των Βουλγάρων και πήραν την Ανατ. Μακεδονία”. Στην σελ. 196 παρατίθεται ένας χάρτης, όπου καταγράφονται τα σπουδαιότερα πεδία των μαχών, με το Κιλκίς προκλητικά να απουσιάζει και στην επόμενη σελίδα το γράμμα ενός πολεμιστή από την απελευθέρωση των Ιωαννίνων.
Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022
«Τὸ ζήτημα δὲν εἶναι σε τί κόσμο θ' ἀφήσουμε τὰ παιδιά μας, ἀλλὰ τί παιδιὰ θὰ ἀφήσουμε σ᾿ αὐτὸν τὸν κόσμο»
Δημήτρης Νατσιός: Γονεῖς ξυπνῆστε, μαγαρίζουν τά παιδιά σας
Γράφει ὁ Δημήτρης Νατσιός ~ δάσκαλος .
«Τὸ ζήτημα δὲν εἶναι σε τί κόσμο θ' ἀφήσουμε τὰ παιδιά μας, ἀλλὰ τί παιδιὰ θὰ ἀφήσουμε σ᾿ αὐτὸν τὸν κόσμο»
Δίδασκα τίς προάλλες, λίγο πρὶν κλείσουν τὰ σχολεῖα. Κάποια στιγμή, ἐν τῇ ρύμῃ τοῦ λόγου, ἀνέφερα μιὰ φράση ποὺ περιεῖχε τὴν λέξη «τρανός». Τὸ μάθημα ἦταν Ἱστορία Στ' δημοτικοῦ, τὸ κεφάλαιο γιὰ τὴν Κύπρο. Ὁμιλοῦσα γιὰ τὸν Γρηγόρη Αὐξεντίου, τὸν «ἀητὸ τοῦ Μαχαιρᾶ», ὁ ὁποῖος εἶχε ὑπηρετήσει, ὡς ἔφεδρος ἀξιωματικὸς τοῦ ἑλληνικοῦ στρατοῦ, στὰ σύνορα του Κιλκὶς μὲ τὰ Σκόπια, στὶς ἀρχὲς τῆς δεκαετίας τοῦ '50.
Ἡ φράση ἦταν : «Ὁ ἄνθρωπος αὐτὸς ἦταν ἥρωας, σπουδαῖος, τρανός». Ἀφύπνιση, θόρυβος καὶ ἀναταραχὴ στὴν αἴθουσα. Κάποιοι μαθητὲς ξέσπασαν καὶ σὲ χειροκροτήματα. Ἄν καὶ τέλος τῆς σχολικῆς χρονιᾶς, παιδιὰ ἕκτης δημοτικοῦ, ζέστη καὶ προσμονὴ τῶν θερινῶν διακοπῶν, ξαφνιάστηκα μὲ τὴν περίεργα ἐνθουσιώδη ἀντίδραση. Χάρηκα. Κρυφοκαμάρωσα. Πέτυχε ἡ παράδοση. Προσγειώθηκα, ὅταν μὲ ρώτησε ἕνας μαθητής:
-Ξέρετε καὶ τὸν Τρανό, κύριε;
-Καὶ ποιός εἶναι αὐτός, χρυσό μου παιδί;
-Ὁ καλύτερος τράπερ τῆς Ἑλλάδας.
-Καὶ τί θὰ πεῖ τράπερ;
-Εἶναι ἡ μουσικὴ ποὺ ἀκοῦμε.
Ἐλεγχόμενος γιὰ τὴν ἄγνοιά μου, ἔψαξα νὰ βρῶ. Ἡ «τρὰπ» εἶναι μουσικὸ ὑποεῖδος, ἄνθισε στὶς Νότιες Ἡνωμένες Πολιτεῖες τῆς Ἀμερικῆς σὲ μέρη ὅπου γινόταν διακίνηση ναρκωτικῶν. Τὰ ναρκωτικά, τὰ ὅπλα, τὰ πανάκριβα καὶ γρήγορα αὐτοκίνητα, ἡ προκλητικὴ ἐπίδειξη πλούτου, ἡ πρόστυχη καὶ χυδαία ἀντιμετώπιση τῶν γυναικῶν, εἶναι ἡ πρώτη ὕλη γιὰ τὰ ρεκάσματα τῶν τράπερ. (Εἴπαμε ἂν θέλεις νὰ δεῖς τὴν Ἑλλάδα τοῦ μέλλοντος ἐπισκέψου τὴν σημερινὴ Ἀμερική).
Τρίτη 14 Ιουνίου 2022
Οι διώξεις των Ελλήνων της πρώην Σοβιετικής Ένωσης
Θ. Μαλκίδης
Από τα Νεοτουρκικά και Κεμαλικά Τάγματα εργασίας και τα Ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης στα σοβιετικά Γκουλάγκ: Οι διώξεις των Ελλήνων της πρώην Σοβιετικής Ένωσης
Μέρος της εισήγησης στο 1ο Διεθνές Συνέδριο «Ο ρόλος των Ελλήνων στην ιστορία της Ρωσίας». Ταγκανρόγκ (Ταϊγάνιο) Ρωσία.
Ένας από τους μεγαλύτερους σύγχρονους Ρώσους συγγραφείς, οΑλεξάντερ Σολτσενίτσιν, στο έργο του “Αρχιπέλαγος Γκουλάγκ”,αναφέρεται στους συγκρατούμενούς του Έλληνες, που υπέστησαν τις διώξεις του σταλινικού καθεστώτος. Έλληνες οι οποίοι μέσα σε λίγα χρόνια, αφού βίωσαν τις διώξεις στα τάγματα εργασίας των Νεότουρκων και των Κεμαλικών, περνώντας στην πρώην Σοβιετική Ένωση βίωσαν και τις διώξεις στη προπολεμική και τη μεταπολεμική σταλινική περίοδο.
Οι μαζικές διώξεις εντείνονται στα τέλη του 1936 και κορυφώνονται το 1937 και 1938, ενώ συνεχίζονται και μετά τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Στις 13 Ιουνίου του 1949 το καθεστώς υποχρέωσε τους Έλληνες του Καυκάσουνα εκκενώσουν τα χωριά τους και μεταφέρθηκαν στις στέπες της Κεντρικής Ασίας,
Με κριτήριο την εθνική ταυτότητα και με πρόσχημα ενίοτε την κομματική αφοσίωση εξαπολύονται εκκαθαρίσεις εναντίον των Ελλήνων. Οι διωγμοί για τους Έλληνες παίρνουν διαστάσεις γενοκτονίας. Χιλιάδες Έλληνες εκτελούνται με την κατηγορία του «εχθρού του λαού» και ολόκληρη η ελληνική ηγεσία και η πλειοψηφία των ενήλικων Ελλήνων συνελήφθη και εξοντώθηκε.
Μεγαλύτερη βιαιότητα από το καθεστώς εντοπίζεται στη νότια Ρωσία, ενώ πραγματοποιήθηκαν τέσσερα διαδοχικά κύματα μαζικών διώξεων ( Οκτώβριος 1937, Φεβρουάριος και Ιούλιος 1938 και Φεβρουάριος του 1939). Πρέπει να σημειωθεί ότι το 1937 εκδόθηκε διαταγή με την οποία επιτρεπόταν η σύλληψη ως ομήρων των συγγενών των κατηγορούμενων αλλά και η σύλληψη παιδιών έως 12 ετών και την καταδίκη τους ακόμα και με τις βαρύτερες ποινές, με απώτερο σκοπό τη διευκόλυνση της εξόντωσης των παιδιών των «εχθρών του λαού». Τα παιδιά που συλλαμβάνονταν αναγκάζονταν να αλλάξουν το όνομα τους αρνούμενα τους κατάδικους γονείς τους. Η γενοκτονία συνεχίστηκε με την εκτέλεση χιλιάδων Ελλήνων ή με την εξορία τους στα στρατόπεδα συγκέντρωσης της Σιβηρίας.
Ταυτόχρονα απαγορεύεται η λειτουργία όλων των ελληνικών ιδρυμάτων και θεσμών με πρώτες τις σχολικές μονάδες. Οι διώξεις έφτασαν σε τέτοιο βαθμό ώστε κινδύνευσε ο πλήρης αφανισμός του Ελληνισμού, με άμεσο αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής που συνδυάσθηκε με πιέσεις για εγκατάλειψη της ΕΣΣΔ από τις αρχές ήταν η δημιουργία ενός πολύ μεγάλου μεταναστευτικού κινήματος προς την Ελλάδα.
Ένα νέο κύμα εκτοπίσεων των Ελλήνων άρχισε με την έναρξη αλλά και μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου αφού ολόκληροι λαοί, μεταξύ των οποίων και ο ελληνικός, θεωρήθηκαν ύποπτοι για προδοσία και ως συνεργάτες των Ναζί εισβολέων.
Κυριακή 12 Ιουνίου 2022
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΜΕΘΟΔΙΟΣ "ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ! ΜΙΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ!
ΤΩΡΑ ΖΩΝΤΑΝΑ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΕΘΟΔΙΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΑΛΕΧΑΝΔΡΟ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟ.
Πέμπτη 9 Ιουνίου 2022
Ευλογημενε!... Κάνε υπακοή!...
Υπακοή.
Όταν, ενώ σέ επιπλήττει συνεχώς ο γέροντας, αυξάνει η πίστη καί η αγάπη σου πρός αυτόν, γνώριζε ότι Πνεύμα Θεού Άγιο ενοίκησε αοράτος στήν ψυχή σου καί <<δύναμις Υψίστου επεσκίασέ σοι >>.
Όπως τά δέντρα πού σείονται από τούς ανέμους αποκτούν βαθιές ρίζες, έτσι καί εκείνοι πού ζούν σέ υπακοή αποκτούν δυνατές καί ακλόνητες ψυχές.
Οι πατέρες ορίζουν τήν μακαρία υπακοή ως ομολογία, χωρίς τήν οποία κανένας που είναι εμπαθείς δε θά δεί τόν Κύριο.
Υπακοή είναι η τέλεια απάρνηση τής ψυχής μας,πού γίνεται φανερή με τίς ενέργειες τού σώματος. 'Η καί τό αντίθετο ' υπακοή είναι νέκρωση τών μελών τού σώματος, ενώ ο νούς είναι ζωντανός.
Υπακοή είναι ενέργεια χωρίς εξέταση, εκούσιος θάνατός, ζωή χωρίς περιέργεια, αμεριμνησία για τούς σωματικούς κινδύνους,έλλειψη φροντίδας για τήν απολογία στό Θεό.
Υπακοή είναι ο ενταφιασμός τής θελήσεώς μας καί ανάσταση ταπεινώσεως.
Υπακοή είναι το να παραιτηθούμε από τη δική μας διάκριση από το πλούτο διακρίσεως.
Ο υπάκουος χριστιανός θα παραστεί μέ πολλή παρρησία στό Σταυρωθέντα Κύριο. Διότι πάνω στό Σταυρό ο Κύριος έγινε <<υπήκοος μέχρι θανάτου>>.
Πώς θα κερδίσω τον Παράδεισο (;;;)
Διηγήθηκε ένας από τους Αγίους Πατέρες την ακόλουθη ιστορία που άκουσε στην έρημο της Θηβαϊδας. Συνέβηκε κάποτε και πέρασε από την έρημο ένας μεγάλος πνευματικός και στην αρετή περιβόητος. Τότε πολλοί από τους Πατέρες έτρεχαν και εξομολογούντο σ’αυτόν, μεταξύ τους δε πήγε και ένας απλός και άκακος άνθρωπος βοσκός στο επάγγελμα, που δεν ήξερε τι θα πει αμαρτία μόνη του δε επιθυμία ήταν πως να κερδίσει το παράδεισο...
Τετάρτη 8 Ιουνίου 2022
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΤΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ!
Γράφει ο Ηρακλής Μωραΐτης
Οι Κατσουλιέρηδες /νεοψευδοεσφιγμενίτες το έχουν "χοντρύνει" μετά την επίσκεψη του Οικουμενικού. Χρησιμοποιούν ένα συγκεκριμένο site ευτυχώς χαμηλής επισκεψιμότητας για την προπαγάνδα τους. Διψούν πάλι για αίμα στο Άγιο Όρος, ας προσευχηθούμε η Παναγιά να μην επιτρέψει.
Θυμάστε τις επιθέσεις τους στο κονάκι της Ιστορικής Εσφιγμένου, με βαριές και λοστούς... αφού επιτέθηκαν τότε και έπιασαν στον ύπνο τους μοναχούς της παλιάς αδελφότητας, ήταν Κυριακή πρωΐ... και το ίδιο πρωινό στην ζωντανή εκπομπή του δημοσιογράφου Νίκου Μάνεση αν και οι νέοι επιτιθέμενοι παραδέχτηκαν, ότι πήγαιναν "εκκλησία" με τους λοστούς και με απορημένο τον δημοσιογράφο να ρωτάει "καλά εσείς πάτε εκκλησία με τους λοστούς";
Το ξέχασαν ως παραδοχή και έρχονται πια λοιπόν σήμερα δεκατέσσερα χρόνια μετά και θυμήθηκαν να κατηγορούν την Ιστορική Μονή ότι τους αφήσαν αιμόφυρτους ως θύματα... "φωνάζει ο κλέφτης..." και δυστυχώς δεν είναι τυχαία η ώρα που το αναφέρουν ... διψούν πάλι για αίμα στο περιβόλι.... Ας έχουν το νου τους οι αρχές του Αγίου Όρους διότι αλλάζει η επιστασία σε λιγότερο από μία εβδομάδα και δεν ξέρουμε πώς θα φρενάρει τα πονηρά σχέδιά τους μια νέα επιστασία.
2.Αναφέρουν σε νέο δημοσίευμά τους (π. Γαβριήλ) τις αστυνομικές αρχές ως "παρακράτος" και ως "πιόνια" της Ιστορικής αδελφότητας της Εσφιγμένου (για να εκβιάσουν επέμβαση αστυνομική). Ξεχνώντας ότι η Ελληνική Αστυνομία έχει δεσμεύσει από την Ιστορική Μονή και παραδώσει στην νέα ολιγομελή διορισμένη Εσφιγμένου ό,τι περιουσιακό κατείχε η παλιά αδελφότητα των 118 μοναχών. Η "δίψα" όμως ακόρεστη.
Αυτοί δεν είναι μοναχοί αλλά ΕΣΠΑτζήδες. Ζητήσανε 1,4 εκατ. € ΕΣΠΑ και πρέπει να χαθούν ζωές μοναχών στο κονάκι της παλαιάς αδελφότητας ώστε να τους παραδοθεί ως νέα αδελφότητα μετά από αστυνομική επέμβαση (την οποία όπως είπαμε εκβιάζουν με το σχετικό δημοσίευμα και άλλα δημοσιεύματα τέτοιου τύπου), όλα αυτά για να πάρουν και να διαχειριστούν το Ευρωπαϊκό κονδύλι. Οι μοναχοί των Εσπα.
Ο 'Αγιος Σπυρίδων αποτρέπει τους Παπικούς (Ρωμαιοκαθολικούς) απ'το να χτίσουν αλτάριο στον ναό του!
Τα βαρβαρικά στρατεύματα είχαν συγκεντρωθεί στο ακρότειχος της πόλεως.
Ο Πιζιάνης, πού ήταν αρχηγός κατά την πολιορκία εκείνη των δυνάμεων της Ενετικής Δημοκρατίας, περίμενε την μεγάλη επίθεση των έχθρων.
Τα ξημερώματα όμως της ημέρας εκείνης ήταν 11 Αυγούστου του 1716, παρουσιάζεται στα βαρβαρικά στίφη ο Άγιος Σπυρίδων.
Στο δεξί χέρι κρατούσε αστραφτερό ξίφος. Με θυμό τους έδιωξε και τους τρομοκράτησε. Τα χάσανε οι Αγαρηνοί από την επιβλιτική εκείνη παρουσία και ορμή του Αγίου.
Αφήσανε όπλα και ζώα και φύγανε πανικόβλητοι. Σε λίγο μάθανε όλοι, ότι είχε συμβεί το μεγάλο θαύμα.
Πήγανε ακολούθως στο στρατόπεδο των Αγαρηνών και είδανε, ότι εκείνοι από βιασύνη της φυγής των, τα είχανε εγκαταλείψει όλα. Βρήκανε 120 κανόνια, άφθονα ζώα, αρκετό οπλισμό και πολλά πυρομαχικά και τρόφιμα.
Μετά το ζωντανό, εκπληκτικό και ολοφάνερο αυτό θαύμα της νήσου από τους βαρβάρους, ο Ανδρέας Πιζάνης, πού ήτανε Ενετός, και εξουσίαζε την Κέρκυρα, θέλησε, σαν παπικός πού ήτανε, να κτίση μέσα στο Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος στην Κέρκυρα και παπικό «αλτάριον», δηλ. Αγίαν Τράπεζαν. Σ’ αυτό τον παρακινούσε συνεχώς και ο παπικός Επίσκοπος της νήσου..
Φανερώθηκε όμως στον Πιζάνη καθ’ ύπνον ο Άγιος Σπυρίδων και του είπε:
- Γιατί με ενοχλείς; Είναι απαράδεκτον το «αλτάριον» της ιδικής σου πίστεως εις τον Ναόν μου.
Σάββατο 4 Ιουνίου 2022
Απολυσις της τραπεζας μετα την πανηγυρικη Θεια Λειτουργια της Αναληψεως στην Ι.Μ.Εσφιγμενου.
Ενα μικρο βιντεο για να δουνε και οι γυναικες οι οποιες δεν μπορουν να εισελθουν στην Αθωνικη Πολιτεια για το πως γινετε η Απολυσις μετα την Τραπεζα ειδικα οταν τελειτε πανηγυρικη Θεια Λειτουργια.
Ιερα Μονη Εσφιγμενου 20/ 5 /2022 (2/6/2022 ν.ημ.)