Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΩΝ...

Οταν κάποτε έκαθόταν ό άββας Άρσένιος στον Κάνωπο , ήλθε
από τη Ρώμη να τον ίδη μία συγκλητική, παρθένος,
πολύ πλουοία και φοβουμένη το θεό. Και την ύποδέχθηκε ό αρχιεπίσκοπος Θεόφιλος, και αυτή τον παρεκάλεσε
να πείση τον γέροντα να την δεχθή. Kαι ό αρχιεπίσκοπος ήλθε προς αυτόν παρακαλώντας τον :
Ή δείνα συγκλητική ήλθε από τη Ρώμη κα! θέλει να σε ίδη.
Ό δε γέρων δεν έδέχθηκε να την συναντηση. Οταν λοιπόν της ανακοινώθηκαν αυτά, παραγγέλει να στρωθουν ζώα λέγοντας:
Πιστεύω στο θεό δτι θα τον ίδώ. Διότι δεν ήλθα να ίδω ανθρωπο (άλλωστε υπάρχουν και στην πόλι μας
πολλοί ανθρωποι), αλλά προφήτη.
Kαι οταν έφθασε κοντά στο κελλί του γέροντος κατ' oικονομία θεου έτυχε ό γέρων έξω από αυτό· καί, καθώς
τον είδε, έπεσε στα πόδια του.
Αυτός δε την έσήκωσε με
οργή καί την έκύταξε λέγοντας:

Εάν θέλης να ίδης το πρόσωπο μου, ίδού, βλέπε το.
Αυτή δε από έντροπή δεν έπρόσεξε το πρόσωπο του. Και της λέγει ό γέρων:

Δεν άκουσες τα έργα μου; Αυτά είναι ανάγκη να βλέπη κανείς. Πως δε έτόλμησες να κάνης τόσο ταξίδι;
Δεν γνωρίζεις οτι είσαι γυναίκα και δεν πρέπει να έξέρχεσαι ποτέ πουθενά; 'Η μήπως για να επιστρέψεις στη Ρώμη και να είπης στις άλλες γυναίκες οτι 'είδα τον Άρσένιο', και κάνουν τη θάλασσα οδό
γυναικών πού θα έρχωνται σ' εμένα;

Εκείνη δε είπε :
Εάν θέλη ό Κύριος, δεν θα αφήσω κανένα να έλθη εδω· αλλά να εύχεσαι για μένα και να με μνημονεύης
διαπαντός.
Εκείνος δε άποκρινόμενος της είπε:

Ευχομαι στο θεό να έξαλείψη τη μνήμη σου από την καρδιά μου.
Και οταν άκουσε αυτά εξήλθε ταραγμένη. Kαι μόλις ήλθε στην πολι, από τη λύπη έκανε πυρετό. Και άναγγέλθηκε στον μακάριο Θεόφιλο, τον αρχιεπίσκοπο, οτι άσθενει . Και ήλθε προς αυτή κα! παρεκαλλεσε να μαθη τί έχει.
Αυτή δε του είπε:
Είθε να μη είχα έλθει εδω. Διότι είπα στο γέροντα 'μνημόνευε με' και αυτός μου είπε 'ευχομαι στο θεό να
έξαλειφθει ή μνήμη σου από την καρδιά μου'. Και ίδού. εγώ αποθνήσκω από τη λύπη.
Και της λέγει ό αρχιεπίσκοπος :
Δεν γνωρίζεις ότι είσαι γυναίκα και ό εχθρός πολεμει τους αγίους δια των γυναικων; Γι' αυτό είπε ό γέρων, ενω για την ψυχή σου εύχεται διαπαντως...
Kαι έτσι έθεραπεύθηκε ό λογισμός της και με χαρά επέστρεψε στην πατρίδα της.
+ Αββά Άρσενίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.